Ford Focus 1.8 TDCi 115pk Trend (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus 1.8 TDCi 115pk Trend |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 260.000 km |
ERVARINGEN
- 255.000 km
Auto stuurt heerlijk, genoeg vermogen en je merkt amper dat je dieselt, tot je bij de pomp bent, alleen de belastingdienst gooit wat dat betreft nog wat rot in het eten.
Auto is voorzien van klimatronic airco, voorruitverwarming en zelf voorzien van mp3-usb-kenwood herrie inclusief 40GB disk met mp3 verzameling en stuurbediening.
Ex lease van Athlon, gewoon netjes onderhouden, helemaal goed. Verder gewoon in onderhoud bij Ford Delft, Amsterdam Zuid-Oost, Amsterdam buitenveldert.
Ik rij per jaar een kleine 50000 km en moet dus dieselen. Heb de auto zelf gekocht maar begin nu aan Lease te denken aangezien de kosten wel erg beginnen op te lopen, zie bij de problemen.
Zo, bijna een heel jaar verder. Teller indertussen op 255.000 aanbeland, zonder problemen sinds begin 2007. Normale onderhoudsdingen, zal binnenkort retro-roetfilter laten plaatsen. Ben best blij maar ondertussen rond aan het kijken naar wat anders, meer voor de verandering dan iets anders, misschien toch weer een golf.
Heb ondertussen in deen nieuwe focus gereden maar een 1.6 gaat het niet worden, dat is duidelijk. Op papier hetzelfde vermogen als de 1.8 maar gewoon zo geleverd dat ik het niet super vindt. Wordt \'m gewoon niet, een 2.0 tdci misschien wel?
PROBLEMEN
- 255.000 km
1e probleem voorjaar 2006; Knipperende voorgloei-indicator, motor slaat af (bij intrappen koppeling), start vaak direct maar soms ook niet. Diagnose Kinesis Delft : defecte injector. Worden per 4 vervangen, EUR 1500. Even later telefoon, blijkt verkeerde diagnose, blijkt nokkenassensor twv EUR 150 te zijn.
2e probleem najaar 2006; electrische bediening bestuurdersraam defect twv EUR 400
3e probleem najaar 2006; verwarming slaat niet aan. Accu doorgemeten, blijkt cel van defect dus vervangen twv EUR 115. Na reset e.d. alles OK.
4e probleem winter 2006; motor start slecht en verwarming/airco doen daarna vaak ook niet meer mee. Lijkt te maken te hebben met vocht. Vandaag op A-1 opeens afslaan, gelukkig in rechter baan thv een afslag. Op afslag (zonder stuurbekrachtiging) motor weer aan, beneden bij kruising slaat het ding weer af. SOS-dienst gebeld, accu doorgemeten en OK, laadstroom ook goed dus wat is dan het probleem? Vooralsnog nu dus een auto waar ik (nu) niet op kan vertrouwen.
Ik hoop dat een bezoek aan de garagisten een echte oplossing bied, ik zie te veel van dit soort zaken gemeld met zogeheten moderne auto’s. Ik heb erg weinig trek om de garage carte blanche te geven om dit op te lossen.
Briljant... blijkt uiteindelijk een vacuum leiding te zijn. Hierdoor ging alles in de stress, injectie in de war, motormanagement in de war etc etc etc. Heb uiteindelijk alleen betaald voor vervangen van de leiding...pheeew!
@Frank: klopt, was niet alleen onderdeel maar nog wat kleine rommel + monteren.
5e probleem februari 2007: kachelbedieningspaneel geeft definitief op. Vervangen door ander voa onderdelenlijn.nl. Top voor bijna nop.
Verkocht!
- 260.000 km
Ingeruild tegen een 207 met 55000 op de teller.
Kreeg geld toe! :) Wel jammer, ga de FF missen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.