Ford Fiesta (2023)

autoreview

Ford Fiesta (2023)

Signalement

Versnellingen7, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf12.500 km
KM-stand laatst15.500 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

echte Fiësta

  • 15.500 km

Auto nu twee maanden en 3000km in bezit. Dit is nu onze 3e Fiësta. We hebben de vorige ingeruild omdat de Fiësta niet meer geproduceerd wordt en we het rijcomfort van de "vervanger", de Ford Puma, een stuk minder vonden. De Puma is stugger, rijdt minder soepel en is minder geschikt voor kleinere personen.
INTERIEUR
De zit van de Fiësta is voorin erg goed. Stelen geven fijn steun in rug en lendenen, ook na langere rit geen gevoelige rug oid. Achterin zit het voor volwassenen goed. (maar je moet geen 3 volwassenen achterin zetten!).
We hebben de Active uitvoering, met een klimaat pakket. Verwarming , koeling en ontwaseming zijn uitstekend en snel op de gewenste temperatuur. Ventilatie is ook goed te regelen. Stoel- en stuurverwarming verhogen het comfort.
Sync3 systeem en navigatie werken prima. Koppelen telefoon voor handsfree werkt simpel en goed. Afspelen van muziek via telefoon (Android en Apple) werkt via usb kabeltje uitstekend. Updaten van het systeem gaat omslachtig. Bovendien heeft Ford soms storing op de website waar je je update bestanden moet downloaden en de update melden; tamelijk hinderlijk.
Bagageruimte is redelijk. Twee koffers met wat tassen passen er goed in. maar vereist enig ruimtelijk inzicht :-)
EXTERIEUR
De Active uitvoering ziet er door de mooie velgen, daklijst en diverse randen een stuk beter uit dan de gewone uitvoering. De auto toont minder "gewoon" en ziet er steviger uit. De aangepaste motorkap draagt daar ook aan bij. De verlichting is prima; de meedraaiende koplampen bij bochten, en het automatisch omschakelen van groot- naar dimlicht zijn fijne extra's die het rijden veiliger maken.
RIJ ERVARING
We hebben de MIld-Hybrid uitvoering met 125pk. De auto rijdt vlot mee in het verkeer. Door de hybrid ondersteuning gaat optrekken en versnellen echt vlot; heel fijn bij invoegen op de snelweg. De elektrische ondersteuning helpt hierbij en zorgt ook voor een mooi benzineverbruik: ongeveer 1 op 19,5 bij gemengd stads- en snelwegverkeer. Bij lange afstanden is 1 op 21 prima mogelijk.
Het motor- en bandengeluid blijft tot rond 130 km/u rustig; daarna is alles duidelijk aanwezig.
Minpuntje is dat het zicht naar achteren krap is. De achteruitrij camera is dan ook echt nodig en nuttig.
ONDERHOUD: nog geen gegevens bekend; wordt aangevuld zodra eerste beurt is geweest.
SAMENVATTING: we zijn blij dat we de aanschaf hebben gedaan!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.