Ford Fiesta (2023)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 7, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 12.500 km |
KM-stand laatst | 15.500 km |
echte Fiësta
- 15.500 km
Auto nu twee maanden en 3000km in bezit. Dit is nu onze 3e Fiësta. We hebben de vorige ingeruild omdat de Fiësta niet meer geproduceerd wordt en we het rijcomfort van de "vervanger", de Ford Puma, een stuk minder vonden. De Puma is stugger, rijdt minder soepel en is minder geschikt voor kleinere personen.
INTERIEUR
De zit van de Fiësta is voorin erg goed. Stelen geven fijn steun in rug en lendenen, ook na langere rit geen gevoelige rug oid. Achterin zit het voor volwassenen goed. (maar je moet geen 3 volwassenen achterin zetten!).
We hebben de Active uitvoering, met een klimaat pakket. Verwarming , koeling en ontwaseming zijn uitstekend en snel op de gewenste temperatuur. Ventilatie is ook goed te regelen. Stoel- en stuurverwarming verhogen het comfort.
Sync3 systeem en navigatie werken prima. Koppelen telefoon voor handsfree werkt simpel en goed. Afspelen van muziek via telefoon (Android en Apple) werkt via usb kabeltje uitstekend. Updaten van het systeem gaat omslachtig. Bovendien heeft Ford soms storing op de website waar je je update bestanden moet downloaden en de update melden; tamelijk hinderlijk.
Bagageruimte is redelijk. Twee koffers met wat tassen passen er goed in. maar vereist enig ruimtelijk inzicht :-)
EXTERIEUR
De Active uitvoering ziet er door de mooie velgen, daklijst en diverse randen een stuk beter uit dan de gewone uitvoering. De auto toont minder "gewoon" en ziet er steviger uit. De aangepaste motorkap draagt daar ook aan bij. De verlichting is prima; de meedraaiende koplampen bij bochten, en het automatisch omschakelen van groot- naar dimlicht zijn fijne extra's die het rijden veiliger maken.
RIJ ERVARING
We hebben de MIld-Hybrid uitvoering met 125pk. De auto rijdt vlot mee in het verkeer. Door de hybrid ondersteuning gaat optrekken en versnellen echt vlot; heel fijn bij invoegen op de snelweg. De elektrische ondersteuning helpt hierbij en zorgt ook voor een mooi benzineverbruik: ongeveer 1 op 19,5 bij gemengd stads- en snelwegverkeer. Bij lange afstanden is 1 op 21 prima mogelijk.
Het motor- en bandengeluid blijft tot rond 130 km/u rustig; daarna is alles duidelijk aanwezig.
Minpuntje is dat het zicht naar achteren krap is. De achteruitrij camera is dan ook echt nodig en nuttig.
ONDERHOUD: nog geen gegevens bekend; wordt aangevuld zodra eerste beurt is geweest.
SAMENVATTING: we zijn blij dat we de aanschaf hebben gedaan!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Ford Fiesta 1.1 Trend NIEUW MODEL Airco-Cruise Control-Navigatie-Licht metalen velgen
- 2017
- 124.176 km

Ford Fiesta 1.1 70pk 5dr Trend, Cruise Control, Navigation Pack
- 2019
- 113.262 km

Ford Fiesta 1.1 Trend - ORIGINEEL NEDERLANDSE AUTO - NIEUW MODEL - AFKOMSTIG VAN 2E EIGENAAR - 17 INCH LICHT METALEN VELGEN - PARKEERSENSOREN ACHTER - NAVIGATIE - CRUISE CONTROL - AIRCO - ARMSTEUN VOOR - APPLE CARPLAY/ ANDROID AUTO
- 2017
- 99.287 km