Ford Fiesta 1.6 Titanium (2011)

autoreview

Ford Fiesta
Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta 2013Ford FiestaFord Fiesta IndividualFord FiestaFord FiestaFord Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.6 Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 30.000 km

Algemeen
In 2010 nieuwe Fiesta gekocht als opvolger van Audi A3 uit 2002. Belangrijkste reden was dat de Audi erg dure reparaties had en daarnaast vonden we hem ook te saai worden. Met het saaie zwarte interieur.

Design
Zeker toen de Fiesta pas op de markt kwam, was het design zeer geslaagd. Ik vind deze eerste versie mooier dan de versie na de facelift. De versie na de facelift met grote haaiebek vind ik minder mooi.

Interieur
Een belangrijke reden om deze auto te kopen was ook het interieur. We waren de oersaaie zwarte interieurs zat. Hiervoor hadden we een AUdi A3 en Peugeot 406. beiden hadden een oersaai zwart interieur. Deze Fiesta daarom gekocht met een bordeaux rood dashboard gekocht. Was echt heerlijk om af te zijn van l die saaie interieurs.
Wat wel een nadeel is, zijn de stoelen. Alleen de bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar. De bijrijdersstoel niet. Dkit is voor langere mensen (ik ben 1.88m) zeer oncomfortabel op langere ritten. Ook achterin zijn de stoelen niet optimaal. Op den duur gaat dit echt irriteren. Met name dat de bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar is.

Weggedrag
Het sturen voelt wel wat kunstmatig aan en niet meer "echt". De Ford Puma reed als een go kart. Deze Fiesta rijdt meer als een kunstmatige besturing. Op zich stuurt hij lekker, maar het voelt kunstmatig aan.
De Fiesta 1.6 reageert wel heerlijk direct op het gaspedaal.
Remmen is gemiddeld. Niet slecht, maar ook niet echt bijzonder.
Dankzij de kleine lengte is de Fiesta makkelijk te parkeren.

Financieel
De auto is zeer goedkoop in het gebruik. Verbruik ligt ongeveer op 1 liter op 14 km. Wegenbelasting is ook laag door het lage gewicht.

Betrouwbaarheid
Na 4 jaar nog geen serieuze mankementen gehad. Enige probleem met de Ford Fiesta is dat de versnellingsbak maar moeilijk in de achteruit gaat. Dit is echter bij meerdere Ford modellen het geval. Want dit was bij de Puma ook al het geval.
Op www.reliabilityindex.com scoort deze auto overigens ook erg goed qua betrouwbaarheid.

Conclusie
Leuke auto voor mensen die een kleine auto zoeken. De auto is zeer betaalbaar in aanschaf en gebruik. En makkelijk te rijden. Design in interieur en exterieur zijn geslaagd. Belangrijkste nadeel zijn de slechte stoelen en het feit dat de bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar is.

Pluspunten
+ Leuk interieur
+ Betrouwbaar
+ 1.6 versie reageert alert op het gaspedaal
+ Betaalbaar en benzine zuinig in gebruik

Minpunten
- slechte stoelen
- bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar
- versnellingsbak moeilijk in achteruit te krijgen (Ford kwaal)



8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.