Ford Fiesta 1.6 Titanium (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.6 Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 24 km |
KM-stand laatst | 37.000 km |
Een complete en goede auto!
- 960 km
Begin november was het zover, ik mocht mijn eerste lease auto uit gaan zoeken van mijn baas. Het te besteden budget bood me 2 mogelijkheden, een luxe uitgevoerde 'kleine middenklasser' of een kale standaard middenklasser. Ik koos voor het eerste.
Na een proefrit te hebben gereden in een 1.2 Titanium incl. mediapack versie kon ik een aantal zaken concluderen. De auto overtuigde me voor 100% op het gebied van wegligging en comfort, de kracht van de motor vond ik echter te wensen over laten.
Om bovenstaande redenen besloot ik voor de Ford Fiesta 1.6 Titanium te gaan in de kleur Panther Black, uitgebreid met Multimedia-Pack en RVS-instaplijsten. Het multimedia-pack geeft de auto veel extra luxe zoals elektrische voorruitverwarming, elektrisch inklapbare spiegels, parkeersensoren, climate control, dimmende binnenspiegel en bluetooth telefoonverbinding en voice control. De RVS-instaplijsten geven op haar beurt de auto een extra afgewerkte look.
Eind november werd de auto besteld via de leasemaatschappij. Na 8 weken gecheckt wanneer de auto zou worden geleverd waarna bleek dat de auto niet was besteld door toedoen van de leasemaatschappij, intern communicatieprobleem. Begin februari de auto opnieuw besteld, dit keer wel goed. Na 2 uitgestelde leveringen mocht ik de auto op dinsdag 12 mei eindelijk bij de dealer ophalen!!
En wat is het leuk om voor het eerst in je leven een spik-splinter nieuwe auto op te halen!!
De eerste 15 kilometer vanaf de dealer naar mijn werke leerde me al dat de 1.6 motor met 120 PK's voldoende krachtig is om menig auto voorbij te 'zoeven', des te lastiger is het om je de eerste 1500 kilmoter in te houden.
De auto voelt heerlijk volwassen aan en is een absolute lust voor het oog. Ik vind de bediening in de auto (radio etc.) in tegenstelling tot wat in enkele tests wordt beschreven erg handig werken. Er zitten nou eenmaal veel optie's op, dus ook veel knoppen!
De wegligging is geweldig, bochten en rotondes zijn een 'peuleschil' voor deze auto. Het stuur en stoel zijn volledig naar wensen in te stellen en dit biedt veel comfort.
In het eerste weekend na afloop kon de Fiesta gelijk aan de bak voor zijn vuurdoop. Er stonden 2 zeer lange ritten op het menu naar Sneek en Arnhem, maar deze heeft hij zonder problemen doorstaan.
Ik irriteer me altijd vrij snel aan trillingen die afkomstig zijn van het dashbord, die vallen tot dusver gelukkig mee, je hoort echter altijd wel wat. Met hoge snelheden (120 km/u) is de auto nog steeds erg stil. De Cruise control werkt voorbeeldig.
Na binnen een week ruim 900 km te hebben gereden ben ik zeer tevreden over deze aanschaf, en ben ik er absoluut van overtuigd dat het de meest mooie en uitgebreide auto is in zijn klasse.
De verkoopcijfers van deze auto zijn zelfs in deze barre tijden erg goed te noemen, dit zegt al genoeg!
Blijft een top auto. Lastig afscheid nemen
- 37.000 km
Inmiddels 1,5 jaar mee gereden en bij 40.000 kilometer. Een prima auto is de Ford Fiesta voor mij gebleken. Met de 1,6 motor nooit te klagen gehad over een gebrek aan vermogen. De luxe van een bluetooth telefoon was ook geweldig.
Problemen? Nauwelijks. 1x een kapotte afstandbediening (sleutel) en in de laatste kilometer die ik er mee reed begaven beide koplampen het ineens. Had niets met de lampen zelf te maken. Denk iets in de bedrading o.i.d.
Ik heb afscheid genomen van een mooi wagentje!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.