Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic (2010)

autoreview

Ford Fiesta
Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta 2013Ford FiestaFord Fiesta IndividualFord FiestaFord FiestaFord Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.6 TDCi Econetic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

wat een verbetering met "oude Fiesta"

  • 1.500 km

Als 2de wagen (naast onze S Max) een nieuwe Fiesta gekocht. Was in het bezit van een Fiesta modeljaar 2006, maar na een aanrijding helaas "total loss" verklaard.
Toevallig waren er in Belgie bij Ford en door de overheid veel kortingen te rapen en hebben we besloten om een nieuwe Fiesta te kopen ipv een occasion.
Ter informatie, op de nieuwprijs van 17.000 euro (trend versie) hebben we kortingen gekregen van meer dan 7.000 euro!
De Belgische staat geeft op eco auto's van -103gr co2 uitstoot 15% korting , dan nog een premie van 250 euro voor de roetfilter.
1.500 euro overname ecobonus. een een hoop extra FORD korting wegens "autosalon".
Dat konden we niet laten liggen!

Gekozen voor de trendy witte kleur, echt wel mooi voor deze Fiesta.
Prima wagen, na testritten met zowel deze dieselversie als met benzineversie zonder twijfel gekozen voor de diesel,

Motorgeluid is echt wel beter gedempt in de diesel versie.(wat ik overigens niet verwacht had).
Binnenin niet te horen dat je met een diesel op weg bent.

Voordeel is ook dat het toerental bij de dieselmotor lager is dan bij benzinemotor en dat scheelt in geluidsniveau.

Schakelen gaat vlot (alleen eraan denken dat er geen 6de inzit zoals onze Smax , want dan zit je bij de Fiesta in achteruit).
Stoelen zitten goed, zowel voor als achter.
Beenruimte is prima ( ben zelf 1.85m) (ook achterin).
Dashbord is anders dan de andere merken maar went wel snel en is niet moeilijk te bedienen.

Verbruik zit nu op 6.3l/100km gemengd verkeer. De officiele cijfers van 3.7l/100km lijken me erg moeilijk te halen.
Onze ECONETIC versie heeft een schakel indikator en wanneer je die strikt volgt dan zal het verbruik wel lager kunnen , maar dan zit je wel constant vanaf 70km/u in 5de te rijden en mis je wel de trekkracht van deze 1.6 tdci.
Let je niet op de indicator en geef je vlot gas dan is de Fiesta echt wel snel weg. Je kan "grotere" wagens redelijk goed bijhouden aan rode lichten of opritten snelwegen.

Opvallend is het "lichte" stuur, Stuurt enorm fijn en precies.
De wegligging is anders dan de S MAX en vraagt wat aanpassing na een rit in de S MAX .
Kwaliteit van de gebruikte materialen lijkt me wel OK (ondanks kritiek in vele automagazines.)

Besluit tot nog toe ; Flinke verbetering ivm oude model Fiesta.





8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.