Ford Fiesta 1.25 82pk Titanium (2010)

autoreview

Ford Fiesta 1.25 82pk Titanium (2010)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.25 82pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf27 km
KM-stand laatst15.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

18e Review? 1.25 / 82 pk Titanium

  • 15.500 km

U zit toch niet te wachten op de 18e review over de zelfde modelvariant, veronderstel ik. Daarmee ga ik u dan ook niet vermoeien. Ik volsta hier met een verwijzing naar de uitgebreide update van 17-10-2010 over mijn vorige Titanium, bouwjaar 2008. De ervaringen met mijn huidige zijn vanaf 17-09-2010 namelijk net zo positief als met de vorige Black Beauty. Slechts een paar uiterlijke verschillen, zie foto: de zonnebril achter en de zonneklep waren niet aanwezig op de vorige. Ook de schakelindicator in de toerenteller die opflikkert bij 2100 rpm. ontbrak toen. De kunstmatige fabrieksopgave gemiddeld verbruik van 5.6 liter/100km. is in het echt goed te benaderen met mijn zuinige ex-macho rijstijl: 5.7 (1:17.5 km.) of 5.8 (1:17.2) door o.a.: doorschakelen bij 2100 toeren, niet afremmen op de motor, maar uitrollen in de laatst gekozen versnelling. Op de snelweg max. 120 km/u., zoveel mogelijk op cruisecontrol rijden (ook op 80 km.wegen) en elke maand de banden op de juiste spanning te brengen (2.3 bar voor en 2.8 bar achter). Inderdaad, gewoon het nieuwe rijden dus. Want hoe harder je rijdt des te sneller je benzine kwijt. Doe je er wat zuiniger mee, des te beter voor veiligheid, milieu* en portemonnee.

"We have a longterm responsibility for a low emission future ... " (COpenhagen, januari 2010)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.