Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst48.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De 1ste 10.000 km

  • 10.000 km

In augustus 2017 namen we de Ford Fiësta 100 PK Titatium EcoBoost in gebruik. De wagen rijden we vooral privé, amper of niet voor woon-werkverkeer. De auto is comfortabel en met z'n 100 pk heerlijk stabiel op de snelweg. De auto komt van dealer Crum uit Houten.

Door de uitgebreide pakketten is dit de meest uitgebreide auto die we ooit hebben gehad. Het was in het begin flink wennen aan de veiligheidsvoorzieningen. Weliswaar zijn ze keurig bij de dealer ingesteld, maar het duurde even voordat ik van alle systemen wist wat ze doen.
Erg makkelijk zijn de parkeersensoren en de achteruitrijcamera. Dankzij de Apple Car Play ook nog probleemloos de favoriete muziek via Spotify. De routeplanner is wel al minstens 3 jaar oud, ik vind dat Ford met een oplossing moet komen. Zowel de dealer als Ford Nederland hullen zich in stilzwijgen over een update. Persoonlijk vind ik het prima om daar 50 euro per jaar voor te betalen, als de planner maar up to date wordt gehouden.

Het Sync3 systeem heb ik zelf kunnen updaten.

Het enige garagebezoek betrof het wisselen van de zomer- naar de winterbanden en weer terug.

Het is een heerlijk rijdende compacte comfortabele auto. Sturen en schakelen gaat enorm soepel. Als dat de komende jaren zo blijft, helemaal goed!

De auto is niet enorm ruim, maar dat kan ook bijna niet met een auto uit het B-segment. De prestaties stijgen ruimschoots boven dat segment uit.

Het was tot nu toe een uitstekende keuze een Ford Fiësta aan te schaffen. In de familiekring had ik al sinds 2012 meermalen met een Fiësta gereden. De toenmalige 4-cilinder motor beviel al goed, maar deze 3 cilinder met turbo rijdt nog stukken beter.

Onlangs kreeg ik een brief van Ford dat de hoogteverstelling van de stoelen moeten worden bekeken en eventueel aangepast. Na een dealerbezoek krijg ik binnenkort en uitnodiging om die aanpassing door te laten voeren.

Hoogteverstelling aangepast

  • 12.700 km

Inderdaad is de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel onder garantie aangepast. Dat is een hele vooruitgang: het is nu heel makkelijk deze stoel op de juiste hoogte te zetten. Ik wist niet dat dit zo makkelijk kon! :) Vreemd dat Ford de Fiësta een jaar geleden op die manier afleverde.

Wat ook is opgelost, is de mist over de navigatie. Daar wordt heel vervelend over gedaan. Mijn navigatie is ge-update door de dealer zodat ik nu een actueel programma heb. Maar het blijkt dat er heel wat verse kopers van Fiësta's rondrijden waar dat niet is gebeurd. Zeker voor de leek is het best een intensief karweitje dat ook best wat tijd kost. Volgend jaar zal ik er zelf voor aan de lat staan. De dealer kan het dan ook doen, tegen betaling dan.
Intussen hebben de zomerwielen weer voor de winterwielen plaatsgemaakt.

De auto rijdt 3.000 km verder nog steeds heerlijk, in de stad maar zeker ook op de snelweg.

Fiësta = feest

  • 48.000 km

Intussen zijn we heel wat maanden en kilometers verder: de Fiësta rijdt heerlijk. Nu de tweede onderhoudsbeurt achter de rug is, rijdt de auto bijna als nieuw. Toch pas 48.000 km gereden.

Schokbrekers vervangen
De afgelopen tijd is wel eerst de rechter- en nu ook de linker schokbreker vervangen. Ik merkte dat ze kapot waren aan de vette substantie die op de velgen achterbleef en er met moeite af ging. Met zo'n lage kilometerstand vind ik dat onbegrijpelijk. De eerste schokbreker is onder garantie vervangen, de tweede viel het buiten de verlengde garantie. Terwijl ik bij de eerste al had aangegeven de tweede ook meteen te vervangen, maar dat wilde de dealer niet. Wel heeft de dealer wat korting op de factuur gegeven omdat het natuurlijk vreemd is.

Ook nieuwe accu
Ook is afgelopen voorjaar al de accu vervangen, blijkbaar een euvel dat omdat er vaak korte stukjes worden gereden. We hadden 's morgens vroeg een paar keer starthulp gehad en hadden er genoeg van.

Op naar najaar 2021 en 2022!

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.