Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016)

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van benzine naar diesel

  • 35.000 km

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste autoreview ooit. Dus indien er aan- of opmerkingen zijn, laat het zeker weten!

-Vorige auto's:
-Skoda Fabia 68pk (2002) Zilvergrijs
-Seat Mii Sport Dynamic 60 pk 5D (2015) Rood

In maart 2016 heb ik een nieuwe Ford Fiesta 1.0 Titanium Ecoboost gekocht met 100pk.
Van alle auto's in het kleine B-segment vonden mijn vriendin en ik deze Ford het leukste van al. Zoals te zien rijd ik veel kilometers per jaar (ongeveer 30.000). Bij de Ford dealer is er niet besloten om mij een diesel te geven. Bij nader inzien van de gebruiksmonitoren hier op Autoweek snap ik ook waarom. Diesels van Ford verbruiken ronduit slecht.

Mooi uitgerust:
Deze auto gekocht met Titanium Pack (met o.a. Climate control e.d) De auto is zeer compleet, cruise control, voorruitverwarming, mistlampen, spraakbesturing, parkeersensoren, 16 inch lm velgen, donker getinte ruiten achter etc. Enkel navigatie heb ik besloten er niet op te pakken omdat dit dan geplaatst wordt op een naar mijn gevoel veel te klein schermpje.

Verbruik:
De eerste twee maanden na aanschaf kwam ik maar op een matig verbruik. Elke keer tankbeurten met een verbruik van maar 1/15 of 1/16. Nadat de auto goed ingereden was begon het verbruik gelukkig te verminderen en op echt een goede week haal ik 1/18, rond de 700km dus.

Nadeeltje:
Nu na een jaar heb ik eigenlijk maar 1 nadelig punt gevonden op deze auto. Dit punt is overigens enkel zeer vervelend voor mensen met zeer gevoelige oren (zoals ik). Het minpunt dat ik ervaar is dat als de ruitenwissers voor en achter op interval staan, is dat je, elke keer als de ruitenwissers in actie springen, een vervelende tik hoort komen uit het zekeringskastje.
Zelfs in de regen hoor ik dit en als je er eenmaal op begint te letten blijf je het horen wat dus uitermate vervelend is. Hiervoor ben ik naar de Ford dealer gegaan. Zij wisten mij te vertellen dat dit niet verholpen kon worden en dat dit naar mate de auto ouder zal worden zal verdwijnen. Nu na een jaar is het er nog altijd dus ben benieuwd...

Redelijk goede kracht:
Met de 100pk 1.0 motor stroom je best goed mee in het verkeer. Echter als je de climate control aanzet, voel je een flink verschil in kracht die de motor kan leveren. Dit kan best vervelend zijn heuvel opwaarts op een hete zomerdag.

Toch een diesel...:
Nu na een jaar en 2 maanden met de auto ben ik erachter gekomen dat diesels toch veel goedkoper voor mij zullen uitkomen. Het verbruik van andere merken liggen veel lager dan een diesel van Ford. Na flink rekenen en tellen ben ik erachter gekomen dat ik ontzettend veel kan besparen per jaar als ik met een diesel zou rijden. Vandaag is er dan ook besloten een nieuwe auto te bestellen. Deze zal geleverd worden eind augustus of begin september. De nieuwe auto zal een New Renault Captur worden met een dCi 110 motor in Atacama Orange met een zwart dak. Uitvoering Intens + Premium pack. Voor deze auto zal ik ook een verbruiksmonitor gaan bijhouden!

Conclusie:
De Ford Fiesta Titanium: een zeer degelijke auto voor een mooie prijs (in België) met genoeg opties. Het getik in de auto van de ruitenwissers kan zeer storend zijn voor mensen met scherpe oren. Met de 100pk zal je goed genoeg meekomen met het verkeer, zeker in Nederland. Enkel als je de climate control activeert zal de kracht van de motor aanzienlijk verminderen. Hobbels pakt de Fiesta goed op en ook op hoge snelheden vind ik dat hij niet al te veel geluid produceert.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.