Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active (2018)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Active
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst46.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De fiesta active

  • 5 km

Na de 4 modellen van fiesta bekeken en gereden te hebben gekozen voor de active versie. Wat krijg je dan.
Extra luxe uitvoering in een gelimiteerde oplage van 350 stuks
17 inch lichtmetalen velgen
SYNC3 connectiviteitssysteem
8 inch touchscreen en B&O Play
Driver Assistance Pack
Adaptieve Cruise Control
Keyless Entry
Elektrisch Panoramadak ( dit is een extra optie)
Achterruit en zijramen achter en de 2 3 hoekraampjes geblindeerd
Selectable Drive Mode
Rijstrooksensor met correctie
Driver Assistance Pack 1 en3

rijgedrag en verschil gewone fiesta

  • 1.745 km

Wat is nu het verschil tussen de modellen.
De Active is 18 millimeter hoger dan de andere uitvoeringen.
10 mm meer spoorbreedte en kunststof beschermingsranden.
Het veersysteem is zachter heb ook in een st gereden en vind dit toch wel beter over de weg gaan maar is ook een andere auto.
Nu is het wel geen vierwiel drijf maar hoe doet die het op ruwe ondergrond dat heb ik getest. Op een landweg met wat kuilen en zand en grind en stukje kinderkopjes was dat de gelegenheid er voor. Kom vaker op die weg is sluiproute dus weet wel waar ik op rij. Nou moet zeggen geweldig de vering pak de kuilen goed op en je merk weinig van dat je op een slechte weg rij. Soms moest ik wel even denken zit ik wel op een landweg. Nu nam ik deze weg ook met me vorige ford fiesta 1.2 uit 2012 nou daar gingen de lampjes al snel branden van de systemen die er in zaten. Maar niks dan lof over me vorige ford was ook een geweldige wagen.

brandstof verbruik

  • 1.745 km

Ga niet steeds bij houden het verbruik maar heb 2 lange ritten gereden en op 2 manieren gereden,
Beide ritten zijn ongeveer 30 km divers en 170 km snelweg
Rit 1:
Stand normaal en gewoon rijden nergens op letten en gaan.
Met volle tank weg en afgetankt erna kwam ik op 16,1 per liter op zich niet slecht ook omdat die nog niet volledig is ingereden.
Rit 2:
Stand eco rijksweg adaptive cruise control aan op 105 km dan volgt die als ware je voor ligger en past snelheid aan indien nodig. Airco uit en ventilatie op 1 en panaramadak dicht.
Dan zie je toch wel het heel zuinig kan 18.9 km per liter.
Maar om altijd zo te rijden nee dat denk ik niet

km stand laatst

  • 1.745 km

Door een tik fout staat bij km stand nu een verkeerde stand dat moet zijn 1745 en moet staan 6 versnellingen als ik mijn acount kijk staat het er wel maar kijk ik op Autoweek niet heel apart. Maar bij meerdere al gelezen dat er wat anders staat als wat je er zelf op zet

eigen foto's

  • 1.551 km

Voor het commentaar van vignale even foto erbij gezet van km stand 1551 plus de rit zoals hier voor beschreven kom je op 1745.
Over een tijdje zet ik er weer wat op hoe het verlopen is

noodstop

  • 2.450 km

Adaptive cruise control

Gisteren op weg naar huis was erg druk en er was een ongeluk gebeurt op de A 12 dat gaf 2 kruisen. Verkeer werd omgeleid over linker baan en vluchtstrook. Er komt een auto aan we reden ongeveer 80 km die ramt hem er zo tussen voor het eerst was me dashboard rood en greep het systeem vlekkeloos in. Is wel even een ervaring dit mee te maken. Helaas voor een andere gebruiker ging het bij hun wel mis die raakte door die persoon een motor. De motor bleef wel overend dus dat zal wat blik schade zijn maar toch. Weer zo voorbeeld van ik ga op een laatste nippertje er even tussen.
Wat ik wel een vervelend dingetje vind dat je steeds bij starten die melding van gordels krijgt. Is ok tikken weg maar toch. En dat de auto niet onthoud de rijmodus zet je auto uit dan gaat rijmodus weer naar normaal
Je zou toch denken voor het milieu de auto standaard eco modus kiest

Drempels en verhogingen

  • 2.900 km

Na weer wat km gereden te hebben kom je toch steeds meer ervaringen tegen. Wie kent het niet je auto vooruit in parkeerhaven en zo hoge stoep rand voor je. Ga je te ver dan dat heerlijke kras geluid of kapotte bumper.
Hebben we geen last meer van heerlijk gevoel. Nu reed ik van de week met een Fiesta op me werk mee en de bestuurder reed best wel voorzichtig over de drempels nu zijn die ook wel hoog in sommige delen van stad. Daar merkte ik op ja zo ga ik geen drempel over de active ligt hoger en neem ze met gemak en je word niet door elkaar geschut. En dit was wel anders met me andere wagen die heel wat drempels heeft geschuurd.

Bekleding

  • 3.900 km

Met zo 3900 km de eerste schoonmaak binnen. De bekleding is zo schoon geen last van vlekken zoals me fiesta uit 2012 waar ik me wel aan stoorde na schoonmaak de vlekken. Alleen de beker houder is wat lastiger daar blijft nog wel is wat in achter.
Verder is de auto een stuk rustiger geworden en schakelt soepeler wat me dealer al had gemeld. Met bijna 1 op 17 te halen lijkt mij dat ook wel een mooie score. Rij op de snelweg meestal rond de 120 km . Tot nu toe nog heel tevreden

Runflat banden

  • 4.600 km

Runflat autobanden daarom geen reserve wiel meer in de fiesta. Voor de gene die niet weten wat runflat is . In het kort bij een lekke band kan je nog zo 80 km door rijden maar niet harder dan 80 km. Je auto geeft aan als je band lek is. Nadeel ze zijn wel duurder maar ik vind het wel waard de hogere prijs. Verder heb ik met 4 personen gereden de kleinere achterin anders zitten die niet fijn ondanks de active iets meer ruimte heeft achterin dan de gewone fiesta. Dit wist ik al bij de aankoop maar als ik in een jaar 5x iemand achterin heb is dat al veel.

hoe bevalt de auto

  • 7.500 km

Na weer een aantal kilometers verder is het brandstof gebruik 5,3 dat lijkt mij erg netjes zit wel veel snelweg. Toch is niet alles zonneschijn als ik me navigatie gebruik zeurt me mobiel om geen verbinding en soms geeft die hill start niet doet. Denk software foutje. Verder rijd ik de auto nog vol plezier.

de 10000 km berijkt

  • 10.000 km

Inmiddels de 10000 km gehaald en tot nu toe geen rare dingen . Het probleem met de navigatie en me mobiel is opgelost zat dus in me mobiel het probleem. Rijd nog steeds rond de 5.1 gemiddeld volgens de computer maar tel er maar iets bij op toch netjes. De auto bevalt me nog prima . Alleen verbaast me dat er op de weg niet veel ziet en kom je ze tegen is het zonder panaramadak en dan vind ik hem toch niet mooi. Alle vloeistoffen nagekeken alleen wat ruitenwisservloeistof bij gevuld.

Update navigatie

  • 10.500 km

Eindelijk is die er de update voor de navigatie in sync 3. Via de nederlandse site lukte dat niet fout op fout maar na gelezen te hebben dat het via de uk site wel ging dat gedaan. En tot nu toe wel verbeteringen werd wel is tijd er update kwam. Zit nu niet meer in weilanden volgens me navigatie als ik op de A4 rij

na 14000 km wat opvalt

  • 14.000 km

Nu ik de auto een tijdje heb ga je pas merken wat was dat anders met me auto´s . Iets waar ik nu nog steeds blij mee ben zijn de drempels in Nederland waar ik niet meer over aan het krassen bent. Ieder kent het over een drempel en dat geluid je onderkant over de straat schuurt. Nou in de 14000 km tot nu toe nog niet 1 keer gehad . Geen ge rem meer o drempel of te hard er overheen en je hoop je uitlaat of spoiler nog te hebben. En wie kent het niet bij parkeren je voorkant tegen zo stoeprand of blok wat er ligt te schuren of vast te zitten en erger stukken eraf te rijden. Totaal geen last meer van het is gewoon heerlijk hier niet meer aan te hoeven denken. Verder geeft me computer aan dat me gemiddelde 5.3 l op 100 km is dus pak ik 5.4 l valt het gebruik toch goed mee. In middels ook alles upgedate de navigatie vind nu meer dan voor de update maar top is het nog niet.

eindelijk sneeuw

  • 18.000 km

Eindelijk sneeuw de laatste dagen mooi moment om mijn auto te testen met de Slippery stand. Was wel heen benieuwd hoe de auto met sneeuw omgaat en gladheid. Nou dat is bijzonder goed geen geslip en gekloot rijd gewoon heel rustig weg zonder slippen. Wat is het nou eigenlijk je auto gaat gewoon heel traag van start of je nou gaspedaal tot bodem intrap geen geslip gewoon rustig weg rijden. Je auto heeft als ware je rechtervoet in de greep. Het is een aanrader deze optie. En met de voorruitverwarming en verwarmde spiegels ben je zo weg.

precies een jaar

  • 23.000 km

Vandaag heb ik me Fiesta een jaar . Nog geen gekke dingen meegemaakt alles werkt zoals het moet. Wel heb ik ondervonden de active uitvoering wel heel erg lekker rijd. De st line vond ik niet zo geweldig rijden maar smaken verschillen. En zo 2 weken terug kwam ik precies de zelfde wagen tegen op de a12 en dat pas na bijna een jaar. Ziet hem nog steeds weinig rijden wel leuk want bekijks heb je wel. De olie kwaliteit staat op 25% dus afwachten of we de 30000 km halen voor de eerste beurt. Zo dra ik aan me eerste beurt toe ben meld ik dat hier.

De eerst servicebeurt

  • 30.000 km

Vandaag de eerst servicebeurt bijna 30000 op de teller. Verwachte niks en er was ook niks. We kunnen weer 30000 km vooruit. Auto netjes gewassen en gestofzuigd afgeleverd weer klasse Ford Wensink . En weer voor 2 jaar of 30000 km Ford Assistance hulp in heel Europa. Nog niet nodig gehad maar toch veilig gevoel.

hoe staan de zaken

  • 40.000 km

Met de teller op 40000 heb ik nog weinig gekkigheid meegemaakt. Zeer betrouwbaar en zit op 5.8 gemiddeld daarbij rij ik vaak 130. Ga begin 2020 voor de ford Puma kijken blijf bij ford wat een geweldige wagen is het

fiesta ingeruild

  • 46.000 km

Vandaag na 2 jaar veel rij plezier de ford fiesta ingeruild bij Wensink Doetinchem Ben voor een ford puma gegaan.
Ook hier houd ik een review over

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.