Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017) #2

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf44.540 km
KM-stand laatst117.300 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne en complete auto!

  • 93.500 km

Na een paar wat oudere auto's die niet zonder problemen waren wilde ik niets liever dan een betrouwbare auto. Daarom kocht ik in augustus 2018 een bijna nieuwe Kia Picanto met 67pk. Maar na aan de betrouwbaarheid gewend te zijn geraakt merkte ik toch dat alleen betrouwbaarheid niet erg leuk is, de 67pk was wel erg weinig..

Na wat zoeken ben ik uitgekomen op de Ford Fiësta, en heb ik in januari 2020 deze Ford Fiësta Titanium uit 2017 gekocht met toen +/- 44500 op de teller. Deze specifieke auto sprak mij erg aan, vooral vanwege het uiterlijk (met ST-velgen) en de hele set aan features (zoals automatisch inparkeren, adaptieve cruise control.

Inmiddels heb ik de auto dus al bijna 3,5 jaar en de teller staat nu op +/- 93500. Hieronder de belangrijkste voor- en nadelen die ik heb ervaren in deze 3,5 jaar:

Voordelen:
+ rijdt erg fijn, 100pk met turbo is meer dan voldoende voor alledaags gebruik en sturen is heerlijk
+ rijk uitgerust met o.a. start/stop, automatisch inparkeren, adaptieve cruise control
+ infotainment scherm zit lekker hoog zodat je niet teveel je ogen van de weg hoeft te halen
+ B&O geluidssysteem met subwoofer klinkt erg goed
+ betrouwbaar, naast lege accu en een paar kleine vage elektronisch dingen (zie nadelen) geen enkel motorische problemen gehad
+ mooi zuinig, gemiddeld 1:17 (vooral op de snelweg erg zuinig door de 6 versnellingen, rijd ook het meeste op de snelweg). Kom dan ook meer dan 700km ver op 1 tank, dat blijft erg lekker.

Nadelen:
- (voor mijn gevoel) redelijk zware koppeling, met filerijden niet ideaal
- accu is leeg als de auto 2 weken stil staat (garage heeft niets kunnen vinden, waarschijnlijk lekstroompje ergens)
- paar keer gehad dat de audio of Android Auto het niet deed, bij de volgende keer instappen werkte het weer. Laatste jaar gelukkig geen last meer van gehad.
- Redelijk grote schermranden infotainment

Al met al dus een super fijne auto waar ik zeker nog een paar jaar mee ga doen! Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een full hybrid automaat en een C-segmenter, maar qua prijs/kwaliteit, betrouwbaarheid, features, gemak en zuinigheid zou ik de Fiësta zo weer kopen. Jammer dat Ford ermee gaat stoppen.

Fiësta verkocht

  • 117.300 km

Na iets minder dan 5 jaar eigendom heb ik de Fiësta recent verkocht. Ik was op zoek naar een automaat, aangezien ik elke week in de file sta. Toen er een laadpaal bij de parkeerplaats voor mijn huis kwam heb ik de keuze gemaakt voor een 2ehands Hyundai Kona uit 2020.

De Fiësta is voor mij een erg betrouwbare auto gebleken, o.a. mee naar Schotland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland en Oostenrijk geweest, naast een lekke band nooit stilgestaan langs de weg. Adaptieve Cruise Control is erg fijn afgesteld, heb nooit ghost braking o.i.d. ervaren. De 100pk is vlot genoeg voor hier in Nederland, en met de Turbo voelde hij nooit traag aan.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.