Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 20.839 km |
KM-stand laatst | 36.000 km |
Fijne auto
- 23.500 km
Deze auto nu 3 maanden in bezit, 20800 km bij aanschaf.
Auto rijdt uitstekend, prima wegligging, stuurt goed, krachtige remmen, trekt stevig op.
Automaat functioneert over het algemeen goed. Soms wat aarzeling bij optrekken, net alsof hij 0,5 seconde moet nadenken. Doortrekken naar hoge snelheden gaat erg vlot, handig bij invoegen op drukke snelweg. Cruise control is ideaal, draagt bij aan ontspannen rijden en lager brandstofverbruik.
Verbruikscijfers van Ford zijn zoals gebruikelijk niet bepaald onder praktische rijomstandigheden. Stadsverkeer volgens Ford gemiddeld 5,9l/100km, buitenweg 3,8l/100km. In de praktijk stadsverkeer 7,1l/100km, snelweg (100 km/u) 5l/100km. 3,8l/100km is haalbaar bij 75km/u en meewind ;-)
Zit is prima, beter dan in de vorige Fiësta. Stoelen geven meer steun in de lendenen en daardoor op langere afstand geen last van zitpijn. Zitcomfort achterin prima voor kinderen, wat minder voor volwassenen. Ruimte hangt af van stand voorstoelen.
Bagageruimte is voldoende; verstelbare bodem erg handig bij boodschappen doen en is ook snel te verwijderen.
Dashboard en navigatie zijn overzichtelijk. Deze versie (2016) heeft geen touchscreen maar knopsbediening. Dat vindt ik persoonlijk plezieriger, scherm blijft schoner en beter afleesbaar. Knoppen hebben een goed drukpunt, voelen bij bediening niet vaag. Extra's als parkeerhulp en regensensor functioneren uitstekend.
Na 2500 km nog geen problemen gehad. Ik zal na grotere afstand verdere rijervaring doorgeven.
bijna twee jaar verder
- 36.000 km
Ervaringen van vorige keer (11-04-2020) zijn eigenlijk hetzelfe gebleven. Nog steeds een fijne comfortabele auto. Onderhoud blijft beperkt tot de gebruikelijke zaken als olie, remvloeistof, ruitenwisserbladen enz + airco onderhoud. Geen verrassende zaken bij de beurten.
Het zicht naar achteren kon wat beter, goed opletten bij achteruitrijden en inparkeren is een vereiste. Parkeersensoren zijn daarbij een goede hulp.
Jammer is wel dat de ingebouwde navigatie alleen via Ford geüpdated kan worden. Dat is helaas nogal prijzig. Bovendien zijn nieuwere systemen beter in staat vertragingen onderweg weer te geven. Een gewone Tomtom heeft meer in huis en is goedkoper in het gebruik dan de navigatie van deze Fiësta.
Maar over het geheel genomen nog steeds erg tevreden met de auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.