Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2016) #3

autoreview

Ford Fiesta
Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta 2013Ford Fiesta 2013Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta 2013Ford FiestaFord FiestaFord FiestaFord Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf20.839 km
KM-stand laatst36.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 23.500 km

Deze auto nu 3 maanden in bezit, 20800 km bij aanschaf.
Auto rijdt uitstekend, prima wegligging, stuurt goed, krachtige remmen, trekt stevig op.
Automaat functioneert over het algemeen goed. Soms wat aarzeling bij optrekken, net alsof hij 0,5 seconde moet nadenken. Doortrekken naar hoge snelheden gaat erg vlot, handig bij invoegen op drukke snelweg. Cruise control is ideaal, draagt bij aan ontspannen rijden en lager brandstofverbruik.
Verbruikscijfers van Ford zijn zoals gebruikelijk niet bepaald onder praktische rijomstandigheden. Stadsverkeer volgens Ford gemiddeld 5,9l/100km, buitenweg 3,8l/100km. In de praktijk stadsverkeer 7,1l/100km, snelweg (100 km/u) 5l/100km. 3,8l/100km is haalbaar bij 75km/u en meewind ;-)
Zit is prima, beter dan in de vorige Fiësta. Stoelen geven meer steun in de lendenen en daardoor op langere afstand geen last van zitpijn. Zitcomfort achterin prima voor kinderen, wat minder voor volwassenen. Ruimte hangt af van stand voorstoelen.
Bagageruimte is voldoende; verstelbare bodem erg handig bij boodschappen doen en is ook snel te verwijderen.
Dashboard en navigatie zijn overzichtelijk. Deze versie (2016) heeft geen touchscreen maar knopsbediening. Dat vindt ik persoonlijk plezieriger, scherm blijft schoner en beter afleesbaar. Knoppen hebben een goed drukpunt, voelen bij bediening niet vaag. Extra's als parkeerhulp en regensensor functioneren uitstekend.
Na 2500 km nog geen problemen gehad. Ik zal na grotere afstand verdere rijervaring doorgeven.

bijna twee jaar verder

  • 36.000 km

Ervaringen van vorige keer (11-04-2020) zijn eigenlijk hetzelfe gebleven. Nog steeds een fijne comfortabele auto. Onderhoud blijft beperkt tot de gebruikelijke zaken als olie, remvloeistof, ruitenwisserbladen enz + airco onderhoud. Geen verrassende zaken bij de beurten.
Het zicht naar achteren kon wat beter, goed opletten bij achteruitrijden en inparkeren is een vereiste. Parkeersensoren zijn daarbij een goede hulp.
Jammer is wel dat de ingebouwde navigatie alleen via Ford geüpdated kan worden. Dat is helaas nogal prijzig. Bovendien zijn nieuwere systemen beter in staat vertragingen onderweg weer te geven. Een gewone Tomtom heeft meer in huis en is goedkoper in het gebruik dan de navigatie van deze Fiësta.
Maar over het geheel genomen nog steeds erg tevreden met de auto.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.