Ford Escort 1.8 TD 70pk Business Edit. Cool (1998)

autoreview

Ford Escort

Signalement

UitvoeringEscort 1.8 TD 70pk Business Edit. Cool
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf137.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Met 240 woon-werk kilometers per dag op onregelmatige tijden in het vooruitzicht moest er iets betrouwbaars komen. Dit blijft altijd een gok, maar als (positief) bevooroordeeld Fordrijder was de keuze snel gemaakt. En tot nu toe is dit een prima keuze gebleken. Betrouwbaarheid: vanaf de aanschaf (dec. 2003) tot heden heeft de Escort ons nog nooit laten staan. Afgelopen winter ging het starten moeizaam en gepaard met een rookontwikkeling van jewelste. Oorzaak: 3 van de 4 gloeibougies kapot. Maar wel starten! Het verbruik ligt op 1:18 en van de zomer zelfs op 1:19/20 bij een regelmatige maar zeker niet slome rijstijl.

Het betreft hier de Business Edition Cool-uitvoering met 2 airbags en electrische ramen vóór. En uiteraard de airconditioning. Het raam aan de bestuurderskant heeft een ’express-down’ functie, waarbij één druk op de knop volstaat om het raam naar beneden te krijgen. Handig. De Airconditioning is ideaal bij nat- en winters weer (ontwaseming) maar voorruitverwarming zou een prettige optie zijn geweest. Zodra je de A/C ingeschakelt voel je de auto iets in snelheid terugzakken. Het verbruik stijgt logischerwijs. De ventilatie is m.i. niet ideaal. Links-voor bij het portierraam komt altijd warme lucht uit het rooster. Dat is "s winters fijn, maar het irriteert op den duur. Het rooster (gedeeltelijk) sluiten helpt.

Het dashboard is functioneel en in het donker biedt het een rustige aanblik. Het ovale klokje (ergens in het midden geplaatst) is door zijn positie slecht afleesbaar. Het stuur zit ervoor. Als je iets te rigoureus de richtingaanwijzer bedient kun je zomaar in eens met groot licht aan rijden. Beide functies zitten n.l. op dezelfde hendel.

Aangezien ik lange benen heb is de zit niet ideaal. Te weinig ruimte. Een armsteun had ik ook wel fijn gevonden. Voor de rest is dit een prima, betrouwbare auto waarin het zowel voor- als achterin prima zitten is. Een degelijk en trouw werkpaard en ik ben benieuwd hoeveel kilometers hij het nog zal uithouden...

PROBLEMEN

3 van de 4 gloeibougies stuk. Verder niets.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.