Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2017)

autoreview

Ford EcoSport
Ford EcoSport Limited EditionFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSportFord EcoSport Limited EditionFord EcoSport Limited EditionFord EcoSportFord EcoSport Limited EditionFord EcoSport Limited Edition

Signalement

UitvoeringEcoSport 1.0 EcoBoost 125pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst31.000 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Update

  • 9.000 km

Na ruim een half jaar nog wat ervaringen toevoegen:

De auto bevalt prima. Voornaamste pluspunt voor mij is de ruime en hoge zit en het solide gevoel dat de auto geeft. Dit laatste is niet zo vreemd, want het leeggewicht is hetzelfde als mijn vorige auto, een Ford Focus staioncar 2015.
1237 kg is fors voor een B klasse suv.

De auto geeft dan ook echt niet het idee met een stadsautootje op weg te zijn. De Citroen Cactus weegt nog geen 1000 kg. (Als oud Citrofiel niets ten nadele van de Cactus overigens).

Het gemiddelde verbruik ligt volgens de boordcomputer op 6.1 liter per100 km. Daarbij moet opgemerkt wordendat ikde cruise control vaak gebruik en ook profiteer van het uitrollen.

Update

  • 21.000 km

Ik word steeds positiever over de auto. Geen tussentijds garagebezoek nodig, het verbruik blijft 6.1 liter. op 100 km volgens de boordcomputer.
Op bergweggetjes in Kent, de Bourgogne en het Sauerland is hij zelfs, schrik niet, sportief.
De gemakkelijke handelbaarheid heeft wel een keerzijde. Het onbreekt geheel aan onderstuur, waardoor de richtingsstabiliteit minder is. Ga niet appen of breien want de vangrail of berm is onverwachts dichtbij. Mogelijk dat de brede banden daaraan bijdragen?
Kortom: betrouwbaar, zuinig, stil ,best comfortabel en een echt hoge zit mocht je daar gecharmeerd van zijn.

Update

  • 27.000 km

Auto rolt probleemloos door. Benzineverbruik 6.0/100 km op boordcomputer ik zag pas een Ford Transit. De Ecosport komt daar meer mee oveeen dan met de Fiesta. Een niet lullen maar poetsen auto. Blijf tevreden
.

Ingeruild

  • 31.000 km

Captur en 2008 worden vervangen, vandaar leuke kortingen. Merkentrouw loont. Ford bood hogere inruil en korting. De Captur mag eleganter zijn, de 2008 chiquer, maar de Ford rijdt volwassener. Ik was zeer content met de vorige en hoop dat de nieuwe het net zo goed doet. De eerste indrukken stellen me in ieder geval niet teleur.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.