Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium (2008)

autoreview

Ford C-Max
Ford C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-Max

Signalement

UitvoeringC-MAX 2.0 TDCi Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 58.000 km

Als langjarig zakelijke Ford-rijder af en toe uitstapjes gemaakt voor een half jaartje of zo met zg. voorloopauto’s. Onder andere Peugeot 307SW, Mitsubishi Grandis 2.0 D en het laatst een Toyota Avensis 1.8 sedan. Gelukkig ben ik die laatste nu kwijt, de pijn in mijn rug vanwege het allerbelabberdste zitcomfort (ik ben 1.92) en de pijn in mijn armen vanwege het constant corrigeren van het zoekerige gedrag van de Avensis beginnen nu te helen. Want ik rij nu in een zelfgekozen Ford Focus 2.0 TDCI Titanium. Had de keus tussen een ’ kale’ S-Max of een ’ aangeklede’ C-Max. Nou, ben ik even in mijn nopjes met mijn C-Max. Ongeveer 1000 - 1200 zakelijke kilometers per week is geen uitzondering voor mij en de C-Max wordt in de weekenden intensief gebruikt voor het vervoer van meerdere duikuitrustingen. Nou, beide toepassingen zijn zowat de beste in zijn klasse te noemen. Weggedrag is ronduit een verademing, ondanks dat ie hoger is dan een gewone Focus. Acceleratie (= een veiligheidsfactor soms) is ongeevenaard (0-100 in 9,6 sec, maar de tussensprint van 80-100 of 90-130 of zo is nog indrukwekkender. Houden
weinig auto’s bij, want het koppel grijpt al vroeg aan en blijft behoorlijk constant hoog. Heel kort, veel korter dan bij bijv. de Mitsubishi Grandis 2.0 D is er een miniem turbo-gaatje. Accelereer je normaal, merk je die niet eens..
Cockpit is rond de bestuurder gebouwd, radio is uitstekend, bij de Titanium zitten er handige dingen standaard, zoals parkeersensoren voor en achter. Heb je wel nodig, want de neus loopt snel weg en de komt is net te hoog om de achterstaande auto te zien. Het is niet voor niets een MPV, al rijdt ie als een super-Focus.
Moet ik min-puntjes noemen? Ik ken er slechts 1, namelijk het redelijk kleine display van de navigatie op de radio. Is wel is waar 5’ , maar in het midden tussen de klokkenwinkel (hartstikke overzichtelijk) wordt op een schermpje de basisinstructies opnieuw weergegeven. Je hebt het display op de radio niet echt nodig, tenzij je details van de omgeving wilt bekijken. Onze ’ Karin’ heeft een heerlijk Belgisch accent, maar spreekt echt Nederlands en geen Vlaams...
Ik kan hier wel de nodige kilometers in maken, zeker weten. Maar ik ben eerlijk gezegd van een Ford niet anders gewend de afgelopen twintig jaar.

PROBLEMEN

Geen

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.