Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 10.800 km |
KM-stand laatst | 190.000 km |
1.5 Ecoboost 150pk/240Nm
- 19.000 km
Na de Volkswagen (lease) ivm pensionering overgestapt naar andere wagen.
Eisen waren :
- Bij voorkeur hogere zit
- Moet caravan van max 1300 kg kunnen trekken
- Ervaring met Golf : koppel van 240 Nm is prettig rijden en trekt caravan goed.
- Kofferruimte (kofferruimte Golf was voor mij wat te klein)
Heb voorheen 2* Ford gereden : Ford Escort en Ford Focus,beide stationcar.
Bij beide wagens (per wagen ca. 180.000 km gereden) geen problemen ondervonden : dus keuze bij voorkeur Ford.
Wagen is geimporteerd vanuit Duitsland incl. DEKRA-keuring in Duitsland en op koopkontrakt de km-stand bij aanschaf en vermelding "Unfallfrei".
Wagen aangeschaft in december 2016 : Bouwdatum juni 2015.
Opties : Xenon-verlichting,electrisch verstelbare bestuurdersstoel,electrische achterklep,sproeiers koplampen,airco,cruise-control,verwarmd stuur/voorstoelen,reserve-wiel,extra set velgen met winterbanden,getint glas achter,kleur rood,zie foto.
Geen navigatie aangezien ik zelf een Garmin met life-time update heb.
Verbruik houd ik bij : bij RUSTIG rijden (koppel ipv toeren,veel gebruik van cruise-control) is 1:14/1:15 mogelijk (volgens boordcomputer : 1:15,1;volgens Autoweek 1:14,1)
Wagen bevalt goed,maar het verbruik kan bij een wat onrustige rijstijl vrij snel fors oplopen.
Betrouwbaarheid heb ik momenteel op goed gezet : nog tekort in bezit
1.5 Ecoboost 150pk/240Nm
- 33.500 km
Geen problemen ondervonden.
Uitstekende caravantrekker.
Bij de laatste beurt (ca. 29000 km) niets bijzonders.
Rijd momenteel op winterbanden.
Verbruik zie verbruiksmonitor.
Met deze motor kun je relaxed rijden,koppel is er hoog genoeg voor:optrekken tot hooguit 2000 rpm .
1,5 Ecoboost 150pk/240Nm
- 50.000 km
Bij laatste beurt software update mbt koppeling uitgevoerd.
Voor en na de update geen problemen.
Rubbers van 4 portieren aan onderzijde over 10 tot 20 cm losgelaten.
Mbv kit weer vast gezet.
Geen problemen,wagen bevalt goed.
- 100.000 km
Koelvloeistofpomp vervangen
Aandrijfas keerring vervangen
1,5 Ecoboost 150pk/240Nm
- 180.000 km
Beurt + APK uitgevoerd.
Geen bijzonderheden
1,5 Ecoboost 150pk/240Nm
- 190.000 km
Beurt.
Distributieriem en waterpomp vervangen.
Remschijven en blokken achter vervangen.
Tot op heden geen bijzonderheden.
Geen olievebruik
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.