Ford C-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2015)

autoreview

Ford C-Max facelift
Ford C-MAXFord C-MAXFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-Max faceliftFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAX

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.5 EcoBoost 150pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf10.800 km
KM-stand laatst190.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1.5 Ecoboost 150pk/240Nm

  • 19.000 km

Na de Volkswagen (lease) ivm pensionering overgestapt naar andere wagen.

Eisen waren :
- Bij voorkeur hogere zit
- Moet caravan van max 1300 kg kunnen trekken
- Ervaring met Golf : koppel van 240 Nm is prettig rijden en trekt caravan goed.
- Kofferruimte (kofferruimte Golf was voor mij wat te klein)

Heb voorheen 2* Ford gereden : Ford Escort en Ford Focus,beide stationcar.
Bij beide wagens (per wagen ca. 180.000 km gereden) geen problemen ondervonden : dus keuze bij voorkeur Ford.

Wagen is geimporteerd vanuit Duitsland incl. DEKRA-keuring in Duitsland en op koopkontrakt de km-stand bij aanschaf en vermelding "Unfallfrei".

Wagen aangeschaft in december 2016 : Bouwdatum juni 2015.
Opties : Xenon-verlichting,electrisch verstelbare bestuurdersstoel,electrische achterklep,sproeiers koplampen,airco,cruise-control,verwarmd stuur/voorstoelen,reserve-wiel,extra set velgen met winterbanden,getint glas achter,kleur rood,zie foto.

Geen navigatie aangezien ik zelf een Garmin met life-time update heb.

Verbruik houd ik bij : bij RUSTIG rijden (koppel ipv toeren,veel gebruik van cruise-control) is 1:14/1:15 mogelijk (volgens boordcomputer : 1:15,1;volgens Autoweek 1:14,1)

Wagen bevalt goed,maar het verbruik kan bij een wat onrustige rijstijl vrij snel fors oplopen.

Betrouwbaarheid heb ik momenteel op goed gezet : nog tekort in bezit

1.5 Ecoboost 150pk/240Nm

  • 33.500 km

Geen problemen ondervonden.
Uitstekende caravantrekker.
Bij de laatste beurt (ca. 29000 km) niets bijzonders.
Rijd momenteel op winterbanden.
Verbruik zie verbruiksmonitor.
Met deze motor kun je relaxed rijden,koppel is er hoog genoeg voor:optrekken tot hooguit 2000 rpm .

1,5 Ecoboost 150pk/240Nm

  • 50.000 km

Bij laatste beurt software update mbt koppeling uitgevoerd.
Voor en na de update geen problemen.
Rubbers van 4 portieren aan onderzijde over 10 tot 20 cm losgelaten.
Mbv kit weer vast gezet.
Geen problemen,wagen bevalt goed.

  • 100.000 km

Koelvloeistofpomp vervangen
Aandrijfas keerring vervangen

1,5 Ecoboost 150pk/240Nm

  • 180.000 km

Beurt + APK uitgevoerd.
Geen bijzonderheden

1,5 Ecoboost 150pk/240Nm

  • 190.000 km

Beurt.
Distributieriem en waterpomp vervangen.
Remschijven en blokken achter vervangen.

Tot op heden geen bijzonderheden.
Geen olievebruik

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.