Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (2019)

autoreview

Ford C-Max facelift
Ford C-MAXFord C-MAXFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-Max faceliftFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-Max faceliftFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAXFord C-MAX

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.0 EcoBoost 125pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst100 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe C-max

  • 100 km

De omstandigheid dat een nieuwe C-max thans met respectabele korting verkrijgbaar is (het model is in de opruiming, want het gaat eruit bij Ford), maakte het economisch interessant om mijn C-max 1.6 van 2011 in te ruilen. De caravan is inmiddels verkocht, dus ben ik nu overgestapt op een 1.0 met 125 pk.
Als extra is hij uitgerust met een advanced technology pack (navigatie, sync 3, automatisch parkeren, achteruitrijcamera). Ik mis verder niets wezenlijks.
De titanium is prima uitgerust.

Eerste ervaringen:
Die kleinere motor blijkt verrassend soepel. Ook op de snelweg zijn vlotte inhaalacties geen probleem. Ik heb echt niet het idee dat ik hieraan tekortkom (ook al vervangt hij een 1.6 met tuning 175 pk/320 Nm).

De stilte onderweg was al uitstekend, maar is toch nog weer iets verder verbeterd; er is alleen wat windgeruis waarneembaar.

Het ietwat nerveuze stuurkarakter van de vorige versie is nu niet meer aanwezig. Kennelijk heeft Ford daar iets aan gedaan. Ik ervaar dat persoonlijk als een grote verbetering in het rijcomfort.

Ondanks de kleinere motor is het leeggewicht toch met ca 100 kg toegenomen! Geen idee waar dat in schuilt.
Het zal niet komen door de navigatie die er nu wel in zit, lijkt me.

Prettige bijkomstigheid is dat het onderhoudsinterval is verruimd naar 2 jaar of 30.000 km.

Vreemd is dat Ford de auto niet wilde afleveren met een trekhaak zonder aanpassing van de koeling, terwijl ik die haak uitsluitend gebruik voor een fietsendrager. De trekhaak wordt nu dus zonder koelingsaanpassing elders gemonteerd.

Tot zover de eerste opvallende ervaringen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.