Fiat Ulysse 2.0 16v Dynamic (2002)

autoreview

Fiat Ulysse 2.0 16v Dynamic (2002)

Signalement

UitvoeringUlysse 2.0 16v Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf104.000 km
KM-stand laatst123.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de vakantie ritten zitten er op

  • 110.000 km

Na 3 multipla's de stap gewaagd naar een grotere auto, De Ulysse gekozen omdat ik dit gewoon de mooiste betaalbare fullsize mpv vind. Gekocht bij een universeel bedrijf met 6 maanden bovag garantie. Tot nu toe 3x teruggeweest voor een brandend airbag lampje, steeds wordt er weer een ander contact gesoldeerd, steeds is het lampje even uit. irritant, maar mag de pret niet drukken. Verbruik met rustige rijstijl gemiddeld 1 op 10,5 tijdens de vakantierit van 350 km 1 op 11,5 niet slecht voor zo'n grote zware auto.
Verdere problemen: In belgie door een kuiltje gereden waarna het reservewiel ineens op straat lag, mogelijk uit de borging geschoten waarna het kabeltje brak. Niet echt een sterke constructie.
V.w.b. het rijden voor lange stukken zeer tevreden, filerijden vind ik een crime, langzaam rijden in de 1e versnelling zonder te "bokken"is haast onmogelijk.

Het wordt kouder

  • 118.000 km

Het lijkt erop dat de Ulysse dezelfde moeite heeft met wat koudere omstandigheden als de multipla's die ik hiervoor heb gehad. Onder de 6-7 graden gaven de multipla's steeds ABS-EBD failure alarmen, had ik dan weer even gereden, was de accu waqt meer opgeladen, was het probleem weg. De Ulysse geeft nu af en toe "Storing remsysteem". Even rijden, en jawel de volgende keer is het weer weg. Zolang het steeds weggaat wilde ik er maar niets aan laten doen. Mogelijk zal indien de winter echt losbarst wel blijken ofdat de accu zijn langste tijd heeft gehad. Het rijden bevalt nog steeds goed. Airbag lampjes blijven uit, en verder geen vreemde storingen meer gehad. Nog even in de garage geweest ivm het problematisch file rijden (Zie vorig verslag). Indien ik weinig gas geef, wat me normaal lijkt bij filerijden en ik trap de koppeling weer in gaat het toerental vaak even naar 2000, en zakt dan pas stationair terug. Irritant, maar volgens de garage zou dit zo horen. Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik het graag willen horen.

hoge kosten

  • 121.000 km

In april de 120d km beurt uit laten voeren. Hierbij hoort ook de distributieriem. aangezien er al geruime tijd een geluid vanuit de motorruimte hoorbaar was, is de beurt iets eerder uitgevoerd dan geplanned. ik wilde dit voor de zomervakantie laten doen. Het geluid werd veroorzaakt door een spanrol die toch met de dist.riem mee vervangen werd. Aangezien er tijdens de beurt ook nog een gat in de uitlaat werd ontdekt zijn de kosten en tijdsduur flink opgelopen. De auto heeft 2 dagen in de garage gestaan met een rekennig van bijna 1700 euro.

slecht draaien

  • 119.000 km

Op een koude ochtend liep de auto na het starten erg onregelmatig. na moeizaam wegrijden ging na ongeveer 100 meter het motormanagement lampje branden met het bericht "contact garage". Na uitzetten / opnieuw starten leek de motor beter te lopen. Auto zo snel als mogelijk naar de garage gebracht. in 1e instantie dacht men aan de katalysator. Na onderzoek bleek de toerentalsensor defect. Auto heeft 4 dagen in de garage gestaan, ivm bestelling sensor. Sensor kostte nog geen 10 euro, maar arbeid en onderzoekstijd dreven de kosten op naar ongeveer 275 euro.

verkocht

  • 123.000 km

Dit is mijn eindreview van deze auto, ik heb de fiat inmiddels ingeruild.

Eindoordeel:

Ruimte : binnenruimte went snel, ik denk niet dat ik nog eens een auto zal bezitten met zoveel praktische binnenruimte.

Comfort: De auto rijdt "Frans" voor de kenners zegt dat genoeg denk ik.

Motor: Sterk genoeg om goed in het verkeer mee te kunnen en lange stukken achter elkaar te rijden.

Betrouwbaarheid: Tsja, Dit is de mede de reden dat de auto ingeruild is. Mogelijk heb ik gewoon pech gehad, maar eigenlijk is de auto bijna nooit 100% in orde geweest. Laat het ene maken, en het volgende gaat weer kapot. Ik hoop voor de volgende eigenaar dat mijn besteedde geld hem /haar voorlopig uit de storingen houdt.

kosten: Qua benzine verbruik valt het voor zo'n grote auto nog wel mee denk ik, gemiddeld 1 op 11 gereden. De reparaties en reguliere onderhoudskosten vallen wel tegen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.