Fiat Seicento 1100 i.e. Young (1999)

autoreview

Fiat Seicento 1100 i.e. Young (1999)

Signalement

UitvoeringSeicento 1100 i.e. Young
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf31.000 km
KM-stand laatst42.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 2 jaar noeste arbeid gaat ie het veld ruimen

  • 41.500 km

De auto is in februari 1999 geleverd bij de plaatselijke Fiatdealer. Dat wij hem in 2008 kochten stond er maar liefst 31000 km op de teller. Het eerste wat vervangen moest worden waren de nog origenele banden. Deze hadden nog genoeg profiel alleen waren ze helemaal uitgedroogd.
De auto was voorzien van zo'n beetje alle accessoires die maar op een Seicento te krijgen zijn op stuurbekrachtiging na. Namelijk airco, electrische ramen, centrale deurvergrendeling en zelfs een in delen neerklapbare achterbank. De airco hebben we echt gekoesterd alleen is de auto wel erg krap bemeten. Nadat mijn leaseauto(Mazda 6 sportsbreak) de deur uit ging hebben we 2 maanden met deze auto als gezinsauto gebruikt. In het begin erg vermakelijk alleen na verloop van tijd begint het formaat zich toch te wreken. Zeker op langere stukken. Het autootje is als stadsautootje erg geschikt. Lekker fel en evengoed hardstikke zuinig. Zelfs als pakezeltje naar de stort heeft ie goed dienst gedaan. Met achterbankje ingeklapt kan er nog best het een en ander in vervoerd worden.
De stoelen zijn erg basic, net als de rest van de auto overigens. Veel zijdelingse steun geven ze niet. Maar daar is het de auto ook niet naar. Als je alleen bent is het een prima auto maar met kinderen zou ik het niet doen. Qua veiligheid houdt het ook niet echt over en dat is eigenlijk de reden dat ie hier weg gaat. Verder niets dan lof. Ook over de garagerekeningen waren we altijd erg te spreken. Met afstand de goedkoopste auto die we ooit hebben gereden.

Kou deert hem niet!!

  • 42.000 km

Zelfs na 3 weken stilstaan in de kou en de sneeuw was het starten lopen. Vandeweek lekker mee naar het werk geredenn want van stilstaan wordt geen enkele auto beter en het scheelt aardig met het verbruik van de SEC Houden we weer wat centjes over voor de kerstdagen. Valt me overigens iedere keer weer op als ik er mee rijdt wat voor leuk autootje het is. Beetje het gevoel van de oeroude Panda dat je iedereen uitlacht. Zeker aan de pomp. Als ik de Benz volgooi ben €140,- kwijt en de Seicento met moeite €45,- en dan rijd ik er ook nog eens langer mee. ;-).
Het is puur het stukje veiligheid dat ie weggaat en het zal zeker met gemengde gevoelens gaan. Nooit gedacht dat ik dat autootje zo zou waarderen. Op bandjes na, die niet eens versleten waren maar gewoon uitgedroogd en accu na nooit onkosten gehad.

Auto verkocht

  • 42.000 km

De auto heeft ons nu definitief verlaten.
Hij heeft plaats moeten maken voor een 407SW in de lease.
4 auto's was teveel van het goede geworden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.