Fiat Punto 60 SX (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Punto 60 SX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 44.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Vorig jaar wegens verhuizing de Punto aangeschaft .Ik wilde een iets kleinere en vooral goedkopere auto hebben omdat ik nu elke dag 50 km naar m’n werk moet rijden. Hiervoor had ik een corolla 1.6 xli sedan en die liep 1 op 10 dus dat werd mij iets te gortig... Mijn omgeving vond het een spannende overstap van Toyota naar Fiat maar ik heb eigenlijk geen moment spijt gehad Wennen was het echter wel! (nl van 110 pk naar 60) Bij aanschaf stond de teller op 44.000,dealer onderhouden en alle boekjes en kaartjes ed erbij. Buitenkant wat deukjes en krasjes maar wat wil je voor z’n leeftijd, binnenkant was gewoon nieuw. Ik vermoed van oude mensen geweest want oa ook de originele radio en wieltjes (13’) zitten er nog in en onder. De binnenkant vind ik riant te noemen voor het formaat auto, kinderwagen kan gewoon makkelijk achterin plus best nog wat bagage. Rij eigenschappen vind ik prima, je moet natuurlijk niets bijzonders verwachten, maar ik rijd gewoon elke dag met een kruissnelheid van 140 op de teller naar m’n werk en dat vind ie echt niet erg!Het lawaai vind ik dan overigens nog best wel meevallen en ook het verbruik van 1 op 15 valt mij niets tegen! Lekkere stoelen en niet al te zacht geveerd vind ik ook prettig (maar is persoonlijk natuurlijk).
PROBLEMEN
Toen ik de auto ging bekijken en een proefrit maakte bleken de ruitenwissers niets te doen (kwaal van de Punto) Week later zat er een nieuwe ruitenwissermotor in,nieuwe apk erop en heb ik hem opgehaald.
Een tijdje later deden de wissers weer vreemd, alles opengeschroefd bleek de hele bak waar de motor in zit vol te staan met water omdat deze helemaal vol zat met bladeren, waardoor de hele ruitenwissermotor onder het water stond! Bladeren verwijderd en alles schoon gemaakt en een paar dagen later deed alles het weer gelukkig....
-Verder doet de claxon het niet altijd,na een paar bochten vaak weer wel (aarde probleem?)
-rechter raam doet het vaak niet,na een tijde plotseling weer wel
-rammel in de uitlaat,deze is ongeveer een jaar oud,origineel en zit er net 10.000 onder
-koppeling rammelt(het lager) Dit doet ie echter al 10.000 km dus ik laat het voorlopig maar zoals het is...
-De ontwaseming stelt niet veel voor.
Verder een tot nu toe een probleemloze auto!
------------------------------------------------------------------------------------
18-08-2008
Inmiddels staat de teller op 60.229
Het probleem met het raam lijkt inmiddels opgelost met contactspray.Verder is het electrische gedeelte van het contactslot vervangen omdat niets het meer deed.....kosten €225,-. De rammel in de uitlaat wordt alleen maar erger en het druklager is nog hetzelfde.De achterlichten weigerden af en toe dienst,maar lijkt ook opgelost na demonteren,schoonmaken en contactspray... Clacson doet het ook steeds vaker niet,maar durf zelf niets aan het stuur te doen ivm de airbag weet iemand waar de clacson zelf uberhaubt zit??
Verder een tot nu toe probleemloze auto met een verbruik van ongeveer 1 op 15 en een beetje!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.