Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v Pop (2012)

autoreview

Fiat Punto
Fiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat PuntoFiat Punto

Signalement

UitvoeringPunto 1.3 MultiJet 16v Pop
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Deze auto is een huurauto (voorloper) tot mijn Renault Megane wordt geleverd.

Ik vind het een erg leuke auto. Het is een zuinige diesel, met start-stop etc. en hij is ook daadwerkelijk best zuinig. Ondanks dat is hij best nog wel fel en maakt hij zelfs een leuke brom als je wat steviger door rijdt. Interieur is, ondanks de goedkopere materialen, erg leuk.

Zijn er ook nadelen? Ja:
De stoelen zijn niet heel goed. Na een uur of 2 krijg je last van delen van je lichaam. Een goede zitpositie vinden is niet makkelijk, wellicht heeft dat met elkaar te maken. Met de auto kan je zowat haaks door de bocht, de stoelen en de zithoogte doen daar echter wel afbreuk aan.

Mijn grootste probleem is echter de bediening van de achterklep. De achterklep heeft geen handgreep, kan alleen open met een knop op de sleutel. Dat is al niet echt handig, maar nog niet het grootste probleem. De knop op de sleutel is veel te gevoelig. Gevolg: Je gaat in de auto zitten, maakt je gordel vast, start de auto maar drukt hierbij per ongeluk op de knop voor de achterklep (daar zit je duim op tijdens het starten!). Achterklep schiet open en je kan weer uit de auto om de klep dicht te doen. Of je parkeert de auto, doet hem op slot en stopt de sleutel in je zak. Hierbij druk je per ongeluk op de knop van de achterklep. Na het winkelen oid kom je terug en zie je dat de klep van je auto op een kier staat. Ik heb minimaal 1x per dag ruzie met die stomme achterklep.

Nog 1 puntje van kritiek: Het start stop systeem is erg leuk, maar hij doet het ook regelmatig niet. Je ziet dan op je scherm dat hij niet beschikbaar is, maar niet waarom. Erg verwarrend.
Als je auto uit gaat voor start stop en je doet je deur open dan moet je daarna met de sleutel starten. Aangezien ik regelmatig moet stoppen omdat de achterklep open blijkt te zijn, is dit voor mij wel eens irritant, maar eigenlijk komt dat vooral door de achterklep.

Samenvatting: Behalve de knop voor de achterklep is dit een hele leuke auto. In 1x naar Zuid Frankrijk is hij niet voor gemaakt, maar voor ritjes in de stad en van stad naar stad is hij super.
Door de felle motor en het brommetje bij sportief rijden is het een leuk rally bakje voor in de stad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.