Fiat Punto 1.3 MultiJet 16v Pop (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Punto 1.3 MultiJet 16v Pop |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 35.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Deze auto is een huurauto (voorloper) tot mijn Renault Megane wordt geleverd.
Ik vind het een erg leuke auto. Het is een zuinige diesel, met start-stop etc. en hij is ook daadwerkelijk best zuinig. Ondanks dat is hij best nog wel fel en maakt hij zelfs een leuke brom als je wat steviger door rijdt. Interieur is, ondanks de goedkopere materialen, erg leuk.
Zijn er ook nadelen? Ja:
De stoelen zijn niet heel goed. Na een uur of 2 krijg je last van delen van je lichaam. Een goede zitpositie vinden is niet makkelijk, wellicht heeft dat met elkaar te maken. Met de auto kan je zowat haaks door de bocht, de stoelen en de zithoogte doen daar echter wel afbreuk aan.
Mijn grootste probleem is echter de bediening van de achterklep. De achterklep heeft geen handgreep, kan alleen open met een knop op de sleutel. Dat is al niet echt handig, maar nog niet het grootste probleem. De knop op de sleutel is veel te gevoelig. Gevolg: Je gaat in de auto zitten, maakt je gordel vast, start de auto maar drukt hierbij per ongeluk op de knop voor de achterklep (daar zit je duim op tijdens het starten!). Achterklep schiet open en je kan weer uit de auto om de klep dicht te doen. Of je parkeert de auto, doet hem op slot en stopt de sleutel in je zak. Hierbij druk je per ongeluk op de knop van de achterklep. Na het winkelen oid kom je terug en zie je dat de klep van je auto op een kier staat. Ik heb minimaal 1x per dag ruzie met die stomme achterklep.
Nog 1 puntje van kritiek: Het start stop systeem is erg leuk, maar hij doet het ook regelmatig niet. Je ziet dan op je scherm dat hij niet beschikbaar is, maar niet waarom. Erg verwarrend.
Als je auto uit gaat voor start stop en je doet je deur open dan moet je daarna met de sleutel starten. Aangezien ik regelmatig moet stoppen omdat de achterklep open blijkt te zijn, is dit voor mij wel eens irritant, maar eigenlijk komt dat vooral door de achterklep.
Samenvatting: Behalve de knop voor de achterklep is dit een hele leuke auto. In 1x naar Zuid Frankrijk is hij niet voor gemaakt, maar voor ritjes in de stad en van stad naar stad is hij super.
Door de felle motor en het brommetje bij sportief rijden is het een leuk rally bakje voor in de stad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir Sempre Navigatie | Climate Control | Cruise Control | Dealer Onderhouden | BTW AUTO | ALL SEASON BANDEN
- 2017
- 113.682 km

Fiat Punto Evo 0.9 TwinAir Lounge 5DRS, 2012|Clima|Cruise!
- 2012
- 136.635 km

Fiat Punto Evo 1.3 M-Jet Lounge , Pano, 5-deurs, Airco, Cruise
- 2015
- 195.506 km