Fiat Panda TwinAir Turbo 80 Lounge (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Panda TwinAir Turbo 80 Lounge |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 602 km |
Eerste moeizame kilometers
- 602 km
De eerste 500 kilometers met weinig plezier gereden. De auto hield in bij schakelen en had een zeer onrustige motorkarakteristiek. Begon eigenlijk een beetje spijt te krijgen van de aankoop. Was het motortje dan toch zo slecht als sommigen beweren? Afgelopen dinsdag na een koude nacht wilde de auto niet starten. Pas na vijf minuten proberen lukte het. Ook de volgende dag na een iets minder koude nacht was het starten een probleem. Dus naar de dealer. Auto is onderzocht en het bleek in een sensor te zitten die de timing van de nokkenas aanstuurt. Dit is hersteld. Nu loopt de auto een stuk rustiger. Geen koude nachten meer gehad. Ik ben dus benieuwd of het probleem echt weg is.
Verder is deze auto toch weer een stapje hoger op de ladder dan de vorige Panda. Het voelt net allemaal net iets beter aan. Ook het nemen van de vele verkeersdrempels gaat deze nieuwe panda beter af. Over het verbruik is nog niet veel te zeggen na 600 km. Bij de eerste tankbeurten kom ik niet boven de 1 op 16. Ik rijd dan weer wel veel stadsverkeer.
De hands-free bellen voorziening (blue and me) is erg prettig. De audio is ook erg goed.
Aan het motorgeluid moet je wel wennen. Als (oud) motorrijder vindt ik het wel grappig. Maar soms zie je echt verbaasde gezichten.
Ik denk dat het eigenlijk allemaal nog wel goed gaat komen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren