Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 8v 120 Emotion (2006)

autoreview

Fiat Grande Punto
Fiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieur

Signalement

UitvoeringGrande Punto 1.9 Multijet 8v 120 Emotion
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf133.000 km
KM-stand laatst138.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 138.000 km

Door het inleveren van mijn lease auto moest ik op zoek naar een ander vervoermiddel.

Omdat ik de afgelopen jaren wel de nodige luxe was gewend, stonden er een aantal zaken op lijst die er sowieso op moesten zitten.
Te weten: cruise control, climate control en een motor waarmee ik als ik wil ook kan gaan.

Qua prijs, ruimte en opties werd het de GP. Reden? Net zo ruim van binnen als een Golfje, 5 deurs, dikke diesel en voor duizenden euros minder dan een vergelijkbaar VAG model.

Eigenlijk was ik super tevreden over de Punto. Snel, comfortabel, goede stereo.
Je merkt wel dat de bouwkwaliteit een stuk minder is dan bij mijn vorige auto's. Interieurpanelen laten nog wel eens los of sluiten niet mooi op elkaar aan.

Wbt algemene kosten kan ik simpel zijn. In de 6 maanden heeft hij me 1x in de steek gelaten omdat het roetfilter verstopt was en de EGR klep naar de knoppen was. Netjes onder garantie vervangen door het garagebedrijf (Snijders te Nijverdal).

Het verbruik is stevig te noemen want met een zeer relaxte rijstijl kwam ik niet gunstiger uit dan 1 op 16 gemiddeld. Normaal zit je met regelmatig stadsverkeer rond de 1 op 13.

Irritant is dat de passagiersstoel hoger staat dan de bestuurdersstoel en die ook niet in hoogte verstelbaar is. Op die plek zit je echt op de bok.
De stoelen zijn ook niet echt fijn om in te zitten. Ik zou achteraf voor een sport uitvoering gaan, want die stoelen zijn een stuk beter.

Even een uitleg over de ster keuze:
Comfort: veercomfort is top, rijgevoel ook. Lekker handig is de city besturing als je in de stad rijdt. De stoelen maken het iets minder helaas.

De auto is nu in het bezit van mijn moeder die er met heel veel plezier meer dan 15K extra op de teller heeft gezet. Daarom heb ik overigens wel de kosten wat minder gewaardeerd. De laatste grote beurt was ruim 1500 euro

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.