Fiat Grande Panda 44kWh Red (2025)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Grande Panda 44kWh Red |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 10 km |
| KM-stand laatst | 2.200 km |
De eerste maanden in de Fiat Grande Panda RED
- 2.200 km
In woon in Frankrijk en in Juni had de regionale Fiat dealer een mooie actie. Voor een ieder werd de ECO bonus van de regering aangevuld tot 4000 Euro. Na een proefrit te hebben gemaakt in de luxe La Prima uitvoering heb ik besloten om een Gr Panda te kopen. Niet de luxe uitvoering maar de basis uitvoering de RED, in een mooie rode lak en met witte stalen velgen.
Op 30 oktober werd de auto geleverd.
De eerste indrukken:
-Wat rijd die auto lekker en precies, een prima wegligging, komt denk ik ook door de uitstekende michelin banden.
-de achteruitkijkspiegel in het interieur staat erg laag op de voorruit, beneemt het gezichtsveld behoorlijk. Gek genoeg verdween die irritatie, blijkbaar wen je eraan.
- Als je de elektrische parkeerrem is inschakelt voor een stoplicht bv, dan schokt de auto eventjes na een paar seconden.
- Als je wegrijdt nadat je de auto hebt aangezet dan duurt het een miniseconde voordat de auto op het gas reageert, is ook wennen.
- de auto is veel ruimer dan ik mij had herinnert, je rijdt echt niet in een kleine stadsauto. Echt een klasse hoger dan een Dacia Spring of een Hyundai Inster.
- als ik de auto tot 100% oplaad, dan schakelt deze soms de bluetooth verbinding uit. Maakt dus geen contact met mijn telefoon als ik instap. opnieuw inschakelen en het is verholpen.
- De fabriek belooft een actieradius van 320km, de auto gelooft dit zelf ook niet, na opladen tot 100% geeft deze een actieradius aan van 300km. Deze is naar mijn idee ook niet haalbaar. Bij omgevingstemperaturen van ongeveer 16 gr C is de actieradius ongeveer 270 KM. Bij een omgevingstemperatuur tussen de nul en 5 graden valt het bereik terug tot ongeveer 220 KM.
Maar wellicht wordt het bereik wat hoger in de zomer. (ik rij uitsluitend op secundaire wegen, snelheid maximaal 80 a 90 km)
- Er zit genoeg pit in de auto, ik woon in een heuvel/bergachtige omgeving. Geen probleem voor de Panda. Ook in het gewone verkeer is de auto snel genoeg in het accelereren.
- De LED verlichting werkt automatisch en is uitstekend.
- De verwarming werkt al direct als je de auto start en heeft geen enkele moeite om de auto op temperatuur te krijgen en te houden.
- Ik laad voornamelijk thuis op via het gewone stopcontact met 10 Ampère. Dit gaat prima, gaat niet snel maar een hele nacht aan het stopcontact is voor mij geen probleem. Het is toch een relatief kleine accu.
- Laden middels een openbare laadpaal gaat met 7,5 KW/H per uur. Werkt allemaal prima. Je kunt er ook voor kiezen om een boordlader aan te schaffen waarmee je met 11 KW/H kunt laden. Wellicht had ik dat moeten doen, maar een groot gemis is dat niet.
- De stoelen zitten goed, ook achterin hoor ik van mijn medereizigers.
- En ik vind de auto gewoon leuk, maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
Dit zijn mijn eerste indrukken, ik hoop over een ½ jaar hier een vervolg op te schrijven
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Fiat Grande Panda
Lees ook

De BYD Dolphin surf is degelijk, maar de Fiat Grande Panda is ruimer

Triotest kleine betaalbare EV's: Fiat Grande Panda, Hyundai Inster, Leapmotor T.03

De Fiat Grande Panda heeft twee basisversies – Back to Basics

In naoorlogs Engeland was brood en melk nog op de bon toen Jaguar snelste auto ter wereld bouwde



