Fiat Coupé 2.0 16v (1995)

autoreview

Fiat Coupé 2.0 16v (1995)

Signalement

UitvoeringCoupé 2.0 16v
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf137.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik mijn Punto heb weggedaan wegens de hoge (motor)reparatiekosten, ben ik op zoek gegaan naar een Coupé model. Ik ben toen terecht gekomen bij een Coupé Fiat, een gele 2 liter 16 klepper. Ik heb hem gekocht bij een handelaartje in Dinteloord.

Het uiterlijk van de auto vind ik helemaal geweldig. Een echte Italiaanse sportwagen. Dat merk je ook aan de reacties van kinderen die bijvoorbeeld: ’Hee kijk een Ferrari!’ roepen. Toen ik hem pas had liep er regelmatig een groepje jongens omheen, eigenlijk onderweg naar de basisschool om de hoek, die zich afvroegen wat voor auto het nou was.
Tevens ben ik erg te spreken over het interieur, ontworpen door Pininfarina, welk van hoge kwaliteit materiaal gemaakt is en (bij mij tenminste) geen rammeltjes heeft. De stoelen zitten goed en zelfs na een rit van 18 uur naar Spanje had ik geen last van rugpijn.

Eigenlijk is hij niet gemaakt om veel in de stad te rijden, want hij is best breed. Parkeren is daardoor wat moeilijker geworden ten opzichte van een Punto. Maar zodra je buiten de bebouwde kom komt weet je waar de auto voor gemaakt is: rijden. Zeker als je wat meer gas geeft en boven de 3500 toeren komt maakt hij een geweldig geluid.
Voor een sportieve auto is hij niet echt oncomfortabel, maar hij ligt toch als een blok op de weg.

In de stad mag ik blij zijn als ik 1 op 9 haal. Op de snelweg is dat meestal 1 op 12 zo´n beetje.

PROBLEMEN

Tijdens de proefrit leek alles motorisch okee te zijn en op een beetje kleurverschil van de lak na was het exterieur en interieur ook in orde. Helaas ging vrij snel na aanschaf regelmatig het injectie-lampje branden. Wat een kwaaltje is van dit model. Tevens begon hij flinke schokken geven.
Ik ben hiermee naar een lokale Bovag garage geweest die tevens de auto APK moest keuren (dit was niet inbegrepen bij aanschaf). Toen ik de auto terugkreeg bleek het probleem een stuk erger geworden te zijn, hij gaf niet alleen het lampje en de flinke schokken maar hij viel gewoon uit. Ook wanneer je 80 reed op een provinciale weg.
Ik heb de auto toen naar de dichtsbijzijnde Fiat garage gebracht omdat ik de vorige niet verder vertrouwde. Zij hebben daar loszittende vacuüm slangen en verschillende electrische contacten vernieuwd wat het probleem oploste. Tevens kwamen ze erachter dat de Bovag garage de verkeerde Rotor, verdeelkap en bougies had gemonteerd wat het uitvallen van de motor veroorzaakte.
Sindsdien heb ik nooit meer last gehad van schokken of het injectielampje. Bedankt Garage Seinpost uit Katwijk!

Verder is de distributie een keer vernieuwd en kleppen gesteld, wat een dure hobby is.

Helaas is Februari 2007 de koppeling aan vervanging toe. Vandeweek bleek het koppelingspedaal helemaal tegen de vloer geplakt te zijn. Volledige drukgroep en koppelingsplaten moesten vervangen worden.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.