Fiat Bravo 1.4 SX (1997)

autoreview

Fiat Bravo 1.4 SX (1997)

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf83.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Door een nieuwe locatie van mijn werkgever werd ik gedwongen een andere (zuinigere) auto aan te schaffen. De auto kocht ik bij een voor mij bekende handelaar waar ik altijd vol vertrouwen mijn auto’s koop. Een groene Fiat Bravo 1.4 sx 80 pk met leuke velgjes en een lage kilometerstand. Bovendien ben ik behoorlijk gecharmeerd van Italiaans design en vind ik het nog steeds een kek ogende auto.

Met mijn 1,93 zit ik goed in de auto en is er ruimte over voor een comfortabele rit. Achterin is een lange afstand geen pleziertje. De motor draait goed op lage toeren wat vooral prettig is bij 130 kmph snelwegkilometers. De auto gedraagt zich dan perfect, ligt goed op de weg en heeft weinig windgeruis. Echt heel erg pittig is iets wat niet op het lijf geschreven staat van een 1.4 echter je kan prima met het verkeer meekomen. Verwacht vooral geen monster.

Qua ruimte kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet voldoende vinden in de Fiat Bravo. Een kofferbak is er nauwelijks en zelfs met de bank neergeklapt is het niet voldoende. Maar dan moet je maar een station kopen.

Intussen is de auto weg en heb ik van mijn werkgever een leaseauto gekregen.

PROBLEMEN

Vooral elektronische problemen is iets wat vooral het ’oude’ fiat nogal parten speelde. De elektrische ramen fungeerde niet in de winter en zo nu en dan sloegen de zekeringen er automatisch uit.
Motorisch is hij me echt niet tegen gevallen, behalve op het eind. Bij de gemiddelde italiaanse auto komen rond de 150000 kilometer toch echt de motorische problemen. Zo ook bij mijn auto. Lekkende uitlaat, koppakking die los zat, en regelmatig problemen in de benzinetoevoer.
Echter 1 ding moet ik erbij melden, voor mijn werk zat ik regelmatig een aantal weken in het buitenland, bij terugkomst liep ik altijd vol vertrouwen naar mijn auto, draaide de sleutel om en de motor heeft me qua starten en thuisbrengen niet 1 keer in de steek gelaten.
Motorische betrouwbaarheid bij de ’oude’ Fiat is dus in mijn ogen dus prima in orde en ik ben verzekerd dat dit in de toekomst zo blijft.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.