Fiat Bravo 1.4 S (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bravo 1.4 S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 145.000 km |
Differentieel in de soep
- 145.000 km
Na met veel plezier ongeveer 30.000km in de auto te hebben gereden kwamen er helaas een aantal problemen.
- Draagarmrubbers versleten waardoor de auto begon te zoeken in het stuur bij accelereren en remmen.
- Aandrijfas kapot, tenminste dat dacht ik!
Van de een op andere dag begon de linker aandrijfas te rammelen als een gek. Het is natuurlijk al vreemd dat dit van de een op andere dag gebeurt, maar na navraag bij een monteur kreeg ik toch hetzelfde antwoord.
Ik ben toen gelijk op zoek gegaan naar een andere aandrijfas. Deze heb ik gemonteerd en toen heb ik een testrit gemaakt. Het probleem leek na het vervangen van de as helemaal opgelost, echter toen ik later naar huis wilde rijden en een bocht naar links maakte gaf de auto een knal. Het eerste wat in me opkwam was dat de as niet goed gemonteerd was en deze eruit was geschoten. Terug naar de garage dus, daar bleek de as echter prima op z'n plek te zitten. Toen nog een rondje gereden, eerst niets aan de hand, maar naar ongeveer een kilometer te hebben gereden was de overbrenging volledig weg. Ik kon de auto in elke versnelling zetten en de koppeling op laten komen, maar de auto kwam geen meter meer voor- of achteruit...
Dit was helaas het einde van mijn Bravootje, aangezien ik toentertijd nog studeerde en niet het geld had voor een andere versnellingsbak. Ik heb de auto uiteindelijk, met veel pijn in mijn hart, naar de sloop gebracht..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren