DS DS3 Crossback PureTech 100 Grand Chic (2020)

DS DS3 Crossback PureTech 100 Grand Chic (2020)

UitvoeringDS3 Crossback PureTech 100 Grand Chic
Bouwjaar2020

Van Renault naar Citroen

Deze auto gekocht in maart 2022. Was een import uit Duitsland. Hiervoor had ik een Megane Estate GT-line en een DS3 uit 2013. De Renault was een top auto. Mijn 3de Megane estate. Steeds 200.000 km gereden en nooit pech gehad, enkel de normale service beurten. De DS3 was een auto voor erbij. Superfijne auto, maar achterin onmogelijk om in te komen. Beide weggedaan en de DS3 Crossback gekocht. Ben er zeer blij meer. Nu 5000km gereden en geen klachten. Is iets minder strak dan de Renault. Merk je vooral aan de achterkant, wil wel eens van dribbelen gaan op een verkeersdrempel of zo. Verder een en al luxe en gemak. Het betreft hier een Grand Chic, dus meer kan ik me niet wensen. Voorlopig geen onderhoud gepland noch klachten. Ben er zeer blij mee en vond het vooral leuk dat deze auto weinig te zien is. Heb veel nieuwsgierige blikken en de kleur helpt daarbij. Ik begrijp soms de kritiek niet die ik op de site zie, rijden in deze auto is werkelijk super.
----------------------------------------------------------------
Ik zocht eigenlijk een elektrische, maar het bereik vond ik te beperkt. Kids wonen in Amsterdam en het is niet mogelijk om op 1 acculading heen en weer te rijden. Waar heb ik anders die zonnepanelen voor. De fabrieksopgave is echt een lachertje, dus dan maar benzine. Ik tank wel over de grens regering! Schakelen gaat trefzeker en soepel. Slechts 100 pk maar de motor pakt altijd op, ook bij lage toeren. Kan gewoon goed mee in het verkeer, natuurlijk geen stoplicht sprinter. Headup display is erg handig. Dasboard display is zelf samen te stellen met wat jij belangrijk vindt. Top stereo van Focal met extra bass in de koffer, echt lekker. Spraakherkenning met moeilijke namen in de navigatie gaat niet altijd goed. Ruimte voorin prima, achterin wordt zelden gebruikt maar is wat minder, 5 volwassenen kan niet echt. Opvallend is de geluidsisolatie. De auto maakt werkelijk geen herrie, heerlijk! Ook geen rijwind! Kofferinhoud is beperkt, maar voor ons voldoende, 2 boodschap kratten passen prima naast elkaar.
De verlichting is echt bijzonder. De auto bepaald zelf hoeveel licht er aan kan afhankelijk van de tegenliggers. Alom comfort en rust op hoge klasse!! En dat voor een Fransoos, had je anders gedacht?

PRIVATE LEASE DS 3

DS DS3 Crossback PureTech 100 Bastille (5D/6H)

DirectLease
DS DS3 Crossback PureTech 100 Performance Line (5D/6H)