Dodge Caliber 2.0 CRD SXT (2007)

autoreview

Dodge Caliber
Dodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge CaliberDodge Caliber

Signalement

UitvoeringCaliber 2.0 CRD SXT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na (heel) erg lang wachten (± 6 maanden) op mijn nieuwe Leasebak nu toch gekregen. De Dodge Caliber 2.0 CRD SXT.
Ik heb hem in de kleur Steel blue, een kleur waarin je hem nog niet veel ziet rijden. Ik vind trouwens dat je ze sowieso nog niet veel ziet rijden, maar dat is ook wel weer leuk, want je trekt ontzettend veel bekijks met deze stoere auto. Dagelijks zie ik nog mensen omkijken als ik voorbij rijdt.
Bij aflevering stond mijn auto nog op 17’ lichtmetaal, maar dit is inmiddels vervangen door 18’ Lichtmetalen ’Dezent F’ velgen.
Andere opties die ik erop heb genomen zijn het Boston Accoustics soundpackage en een bagageruimtemat (die plastic laadvloer ziet er wel erg goedkoop uit).

Interieur
Het binnenste van de auto is erg licht. Inderdaad veel plastic, maar ik vind dat niet storend. Zolang het niet aan alle kanten kraakt vind ik het prima. Je hebt zowel voor- als achterin genoeg ruimte voor hoofd en benen. De zit achter het stuur vind ik goed, alleen zou het fijn zijn als je het stuur naar je toe zou kunnen halen. Maar axiale verstelling is helaas niet leverbaar. De kofferbak is ruim genoeg en de stoelen zijn zeer eenvoudig voorover te klappen waardoor je deze ruimte nog kunt vergroten.
Het geluid van het Boston Accoustics systeem is erg goed te noemen. Geluid blijf erg zuiver en de bass komt goed door uit de subwoofer.

Het rijden
Het weggedrag van de Caliber geef ik een voldoende. De 2.0 TDI van VAG heeft nogal veel koppel wat de auto niet helemaal goed kan verwerken. Als je in de eerste of tweede versnelling behoorlijk wat gas geeft, voel je dit goed in het stuur. Dus het is zaak om je stuur goed vast te houden!!
Inhaalacties op de snelweg zijn een genot. Ook in z´n 6 wil de auto nog best versnellen. Het is wel zaak om de motor boven de 2000 TPM te houden, want daaronder gebeurt er erg weinig.
Het bochtgedrag is beter dan ik in mijn PT Cruiser gewend was. De auto helt wel over, maar je kunt toch nog wel aardige bochtsnelheden halen. De 18’ banden houden trouwens overigens wel langer grip dan de 17’, maar dat lijkt me logisch.

Al met al ben ik tot op heden erg tevreden met mijn nieuwe auto. Ik zal in de loop der tijd mijn post updaten, om jullie op de hoogte te houden van eventuele bijzonderheden.
Foto´s volgen nog.

PROBLEMEN

Op een regenachtige zaterdagmorgen kreeg ik de auto niet meer aan de praat. Auto starte wel, maar zakte dan terug in de toeren en viel stil. Na 5 keer herstarten was dit over en sindsdien dit probleem ook niet meer gehad.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.