Dodge Caliber 2.0 CRD SXT (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Caliber 2.0 CRD SXT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na (heel) erg lang wachten (± 6 maanden) op mijn nieuwe Leasebak nu toch gekregen. De Dodge Caliber 2.0 CRD SXT.
Ik heb hem in de kleur Steel blue, een kleur waarin je hem nog niet veel ziet rijden. Ik vind trouwens dat je ze sowieso nog niet veel ziet rijden, maar dat is ook wel weer leuk, want je trekt ontzettend veel bekijks met deze stoere auto. Dagelijks zie ik nog mensen omkijken als ik voorbij rijdt.
Bij aflevering stond mijn auto nog op 17’ lichtmetaal, maar dit is inmiddels vervangen door 18’ Lichtmetalen ’Dezent F’ velgen.
Andere opties die ik erop heb genomen zijn het Boston Accoustics soundpackage en een bagageruimtemat (die plastic laadvloer ziet er wel erg goedkoop uit).
Interieur
Het binnenste van de auto is erg licht. Inderdaad veel plastic, maar ik vind dat niet storend. Zolang het niet aan alle kanten kraakt vind ik het prima. Je hebt zowel voor- als achterin genoeg ruimte voor hoofd en benen. De zit achter het stuur vind ik goed, alleen zou het fijn zijn als je het stuur naar je toe zou kunnen halen. Maar axiale verstelling is helaas niet leverbaar. De kofferbak is ruim genoeg en de stoelen zijn zeer eenvoudig voorover te klappen waardoor je deze ruimte nog kunt vergroten.
Het geluid van het Boston Accoustics systeem is erg goed te noemen. Geluid blijf erg zuiver en de bass komt goed door uit de subwoofer.
Het rijden
Het weggedrag van de Caliber geef ik een voldoende. De 2.0 TDI van VAG heeft nogal veel koppel wat de auto niet helemaal goed kan verwerken. Als je in de eerste of tweede versnelling behoorlijk wat gas geeft, voel je dit goed in het stuur. Dus het is zaak om je stuur goed vast te houden!!
Inhaalacties op de snelweg zijn een genot. Ook in z´n 6 wil de auto nog best versnellen. Het is wel zaak om de motor boven de 2000 TPM te houden, want daaronder gebeurt er erg weinig.
Het bochtgedrag is beter dan ik in mijn PT Cruiser gewend was. De auto helt wel over, maar je kunt toch nog wel aardige bochtsnelheden halen. De 18’ banden houden trouwens overigens wel langer grip dan de 17’, maar dat lijkt me logisch.
Al met al ben ik tot op heden erg tevreden met mijn nieuwe auto. Ik zal in de loop der tijd mijn post updaten, om jullie op de hoogte te houden van eventuele bijzonderheden.
Foto´s volgen nog.
PROBLEMEN
Op een regenachtige zaterdagmorgen kreeg ik de auto niet meer aan de praat. Auto starte wel, maar zakte dan terug in de toeren en viel stil. Na 5 keer herstarten was dit over en sindsdien dit probleem ook niet meer gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.