Daihatsu Young RV 1.3 16V S (2004)

autoreview

Daihatsu Young RV 1.3 16V S (2004)

Signalement

UitvoeringYoung RV 1.3 16V S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf11.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn vorige auto (Honda civic 1.4S automaat van 1997 97000km) was naar mjn idee aan vervanging toe.
Niet dat de auto op was, sterker nog hij kon eigenlijk nog jaren mee, maar mijn vrouw en ik zochten toch wat meer luxe/comfort, en hogere zit en de auto moest praktisch zijn in gebruik.
Ook moest de volgende auto zuinig zijn en natuurlijk japans vanwege de degelijkheid / betrouwbaarheid en goede afwerking.



ik ben op internet gaan snuffelen en kwam toen de daihatsu Yrv tegen.
En heb verschillende revieuws op autoweek.nl gelezen en op andere websites gekeken en dit model leek ons wel wat.
Eind augustus hebben wij hem gekocht bij Nissan Rotterdam, en de Honda civic met pijn in mijn hart achtergelaten in Rotterdam.....( nette dealer ,alles prima geregeld!)



De auto was 2 jaar oud en had 11500 km gelopen , en dat is niet veel, hij zag er dan ook als nieuw uit.
Natuurlijk de Nationale Autopas gevraagd en alles bleek te kloppen en de boekjes waren afgestempeld.
Bij de Honda civic had ik niets geen luxe, behalve een rvs uitlaat(einddemper van EPS Hoogeveen) en orginele honda lichtmetalen velgen.
Nu bij de Daihatsu YRV zit alles erop en eraan , wat ik ook graag wou:
-elektrische ramen en spiegels
-ABS
-glazen panorama dak
-airco
-metallic lak
-hoofdsteunen op alle stoelen
-dubbele voor- en zij airbags
-lekkere pittige en toch zuinige 1.3 vvt motor (komt volgens mij van toyota)
-hogere zit dan bij de honda civic

06-12-2006 ik heb de auto nu ruim 3 maanden en dit zijn mijn bevindingen:

Het is gewoon een lekker karretje die ook erg praktisch is.
Het is een beetje apart model, dus je rijdt voor redelijk weinig geld een exlusieve/aparte auto die ook nog eens praktisch en zuinig is.!

De bagage ruimte op zich is redelijk, maar als je meer ruimte nodig heb dan verschuif je de achterbank gewoon naar voren en als je nog meer ruimte nodig hebt dan kan de achterbank weggeklapt worden en eventueel voor een vlakke laadvloer de zittingen eruit gehaald worden.
Ook is een een soort dubbele (piepschuim)bodem waarin spullen kunnen worden opgeborgen en daaromder zit dan het reserve wiel(thuiskomertje) en krik.

Het rijden gaat prima, de stoelen geven best goed steun en zitten prettig.
Het zicht rondom is prima door de vele ruiten.
De instap is makkelijk vanwege het hogere model en de ver openslaande portieren.
Het stuur voelt goed aan en stuurt prettig, licht en direct.
De vering is wat harder/steviger dan bij de Honda civic, vooral bij drempels merk je dat.

Het verbruik is zo rond 1:16 a 1:17 (meeste snelweg en beetje stad ritten)
dus dat is met de huidige benzine prijzen nog prima te doen.

Wij hebben voor een zilveren auto gekozen omdat het vuil dan niet zo opvalt, de Honda civic was zwart en je zag er dan ook alles op...... dus dat wou ik niet meer, hoewel zwart wel een heel mooie kleur is.

Het interieur ziet er opzich netjes uit, maar het dashboard is van dat harde plastic(wel in carbon look ofzo) gemaakt maar doet een beetje goedkoop aan vindt ik .
En dan de ronde ruchtroosters , deze zijn niet meer van deze tijd, lijken wel uit jaren tachtig ofzo.
De bedieningsknoppen op het dashboard zitten allemaal prima binnen handbereik.
Het stuur is niet in hoogte of naar voren in te stellen waardoor ik niet alle instrumenten goed kan aflezen. jammer.
en ik zit met mijn knie/zijbeen tegen de zijkant van de middenconsole aan dat is wel even wennen , met de hoogte zit het wel snor er is zat hoofd en been ruimte ,ook achterin.

Het ventilatie systeem werkt redelijk, er komt gauw condens maar met de airco aan is het zo weg( schijnt een daihatsu kwaaltje te zijn)

Wat ik nog wil doen aan de auto: mistlampen in voorbumper , een armsteun en interval op achterruit wisser.

dit was het voor nu, als er meer te melden is zal ik er een update bij zetten.

PROBLEMEN

geen, maar dat verwacht ik ook niet.
Het is immers een japanse auto, en die zijn gewoon goed gebouwd.
Daar kan menig europeese autobouwer nog wat van leren hoe ze goede en betrouwbare auto’s moeten maken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.