Daihatsu Young RV 1.3 16V S (2002)

autoreview

Daihatsu Young RV 1.3 16V S (2002)

Signalement

UitvoeringYoung RV 1.3 16V S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf72.794 km
KM-stand laatst74.801 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste rit

  • 72.794 km

Na eerder al een proefrit te hebben gemaakt had ik de auto aangeschaft met wat gebreken. De auto was op de brug geweest en het bleek dat de uitlaat wel aan vervanging toe was. De proefrit was goed en het enige was de nokkenasversteller die hoorbaar is. Met deze gebreken mooi wat van de prijs af kunnen halen en mijn Daihatsu Cuore er voor ingeruild. Verder wel een nette auto met netjes de boekjes gestempeld en een lage kilometerstand.

Gelijk in het weekend de auto gepolijst en voorzien van een wax laag! Rond de 73.000 km begon helaas het engine check lampje te branden. Naar de Daihatsu dealer gereden en bleek de eerste lambdasensor te zijn. Gelijk gekocht en zelf gemonteerd en probleem verholpen.

Bij 73.210 km de auto een kleine beurt gedaan.

Bij 73.345 km zat de remklauw linksvoor vast. Heb een goede gebruikte gekocht bij Kleine Staarman en deze gelijk gemonteerd. Inmiddels wat langere ritten gemaakt en de auto houdt zich prima, geen tekenen van olieverbruik of iets dergelijks.

Ben ook naar de dealer gegaan voor de ratel in de nokkenasversteller en voor een koppelingspedaal wat ietwat stroef gaat. De ratel in de nokkenasversteller vond hij niet zo spannend en deze is meer irritant vanwege het geluid, dan dat het kwaad kon zei hij. Het stroeve pedaal zou volgens hem door de druklager komen, schijnt een kwaaltje te zijn. Dit zou ook voorlopig nog geen kwaad moeten kunnen. Heb zelf mijn twijfels of het wel de druklager is, verdenk ook de koppelingskabel. Hier ga ik nog naar kijken.

Mijn ervaring is dat het een ruime auto is van binnen met veel mogelijkheden om de ruimte achterin te benutten! Wat mij wel opvalt is dat de auto bij 100 tot ongeveer 140 een irritante brom maakt. Dit maakt de auto minder geschikt voor snelweg kilometers. Verder schakelt de auto wat hakkerig net als mijn Daihatsu Cuore dat deed. Had het liever wat soepeler gewild, maar het went wel. Mijn uitvoering is compleet met alle luxe waaronder ook airco, een heerlijke luxe! Er zitten nu banden onder welke nogal wat geluid produceren, dus deze ga ik nog vervangen.

Gezien ik de auto met wat gebreken heb gekocht stelt de auto mij verder niet teleur. Ik hoop op probleemloze kilometers na de recente reparaties, maar heb daar alle vertrouwen in.

Zuinig

  • 74.801 km

Wilde een fatsoenlijk beeld van hoe zuinig de auto kan zijn. Met wat snelwegkilometers en woon- werkverkeer (korte ritjes van 10 kilometer), heb ik 1 op 18.8 gehaald! Tevens de auto aan familie laten zien en ze waren verrast over hoe ruim en praktisch de auto van binnen is.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.