Daewoo Leganza 2.0 CDX (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Leganza 2.0 CDX |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 26.750 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Algemeen:
Het formaat van de auto is gigantisch. Veel zit/hoofd/bagageruimte. Goede leren stoelen. Rondom goed zicht. Stille motor. Goede trekkracht en een fijne schokvrije automaat.
Aanschaf september 2002:
De auto stond erbij als nieuw. Probleemloos rijden met deze auto.
Maart 2003:
De werd 3 jaar oud en dus afloop garantie. Ik heb de auto laten keuren bij de ANWB in Utrecht. Afgezien van vocht in de rechterkoplamp (had ik zelf ook al gezien) mankeerde er niets aan de auto. Kreeg als opmerking dat de auto in een zeer goede staat verkeerd.
Afwikkeling garantie:
De Daewoo garage heeft er een nieuwe koplamp-unit in gezet(onder garantie). Daar werd niet moeilijk over gedaan bij de garage. Wilde nog een lakstift en een set lampjes kopen. Kreeg dit gratis van de dealer. Ook dit is dan weer leuk.
Onderhoudsbeurt bij 60.000 km.
De garage heeft uit voorzorg de distributieriem vervangen. Normaal zou deze pas vervangen moeten worden bij 90.000 km.
Aangezien sommige Daewoo’s de riem knapte voor 90.000 km is vanuit de importeur besloten de vervangingsinterval te verlagen. De kostten hiervan viel erg mee.
Onderhoudsbeurt 75.000 km. - Geen bijzonderheden. Normaal onderhoud.
Onderhoudsbeurt 90.000 km - Weer geen bijzonderheden. Normaal onderhoud.
Onderhoudsbeurt 105.000 - Weer geen bijzonderheden. Normaal onderhoud.
Onderhoudsbeurt 120.000 - Het begint saai te worden, maar gelukkig weer geen bijzonderheden. Uiteraard wel de distributieriem vernieuwd. De 2e alweer.
Onderhoudsbeurt 135.000. Normaal onderhoud gehad. Geen bijzonderheden verder, maar ja de arco toch maar laten repareren. De condensor was stuk. De vervangen en opnieuw laten vullen. En toen....De pomp was dus ook stuk. Daar kom je pas achter als het systeem weer gevuld was. Een ruilpomp laten monteren en hij koelt nu weer super. Tja wil je er koeltjes bij zitten, moet je wel je portemonnaie trekken.
------------------------------------------------------------
Vervolgens op div. vakanties geweest, diverse malen over de Duitse Autobahn gereden. Prima rijeigenschappen bij hogere snelheden. Temperaturen meegemaakt tot zo´n 40 graden. De Leganza gaf geen krimp, ook niet in de file. Temperatuurmeter liep niet op. De airco wist perfect te koelen tot een aangename temperatuur. Het verbuik op lange afstanden is 1:12 en gemiddeld 1:10. Voor een dergelijke auto met automaat is dit heel redelijk.
Ook na ruim 90.000 km nog geen rammeltjes. Perfect.
Een erg solide en stevig aanvoelende auto.
PROBLEMEN
De sleuteluitlezer in de stuurkolom fuctioneerde niet goed meer. Opnieuw ingeregeld (garantie).
Accu stuk, dit kan bij iedere auto gebeuren (garantie).
Dealer: is heel coulant geweest. Geen gezeur en zo, prima service, vriendelijk. Daar kan menig garage een voorbeeld aan nemen (Daewoo dealer Groningen).
Het alarm is op mijn verzoek beter afgesteld, ging bij regen te snel af.
Er zijn geen verdere mankementen geconstateerd. De auto gaat mij steeds beter bevallen.
Bij plm. 80.000 euro de airco laten bijvullen. Af en toe koelde deze niet goed. De garagerekening viel weer erg mee.
Bij 130.000 doet de airco het niet meer, maar naar laten kijken bij de onderhoudsbeurt van 135.000. Als de airco wordt ingeschakeld gebeurd er niets, ook hoor je dus niet dat de pomp wordt ingeschakeld. (achteraf condensor en pomp stuk, zie onderhoud 135.000.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.