Dacia Duster TCe 125 4x4 Prestige (2018) #3

autoreview

Dacia Duster TCe 125 4x4 Prestige (2018)

Signalement

UitvoeringDuster TCe 125 4x4 Prestige
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst58.670 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Beul van een auto

  • 58.670 km

Vanaf de aanschaf genieten van deze Duster met 4x4 aandrijving.
Wat opvalt is t comfort en het voordelige verbruik, de ruimte en de pittige motor van 125 pk.
Hiervoor jarenlang Scenic, 1x Skoda Yeti (4x4 met olieverbruik 1:1000) en Captur gereden.

Comfort in vering, stoelen en wegligging, vergelijkbaar met de Scenic. De Captur bv. was veel stugger geveerd.

Complete uitvoering met camera’s opzij, voor en achter: ideaal om de caravan aan te haken en offroad-paadjes. Ook autolock systeem werkt goed (wel een update gehad, Dacia service)

Verbruik: er is bij anticiperend rijden in de zomer makkelijk 7l:100 haalbaar. Het maakt hierbij geen verschil of je de 4x4 stand gebruikt, want in deze stand gebruikt het (Nissan) systeem alleen de voorwielaandrijving. Maar in gladde omstandigheden (bv. regen) schakelt hij automatisch bij.
Met de caravan erachter in bergachtig gebied is dit een fantastische trekker, zeker ook vanwege de korte 1e versnelling van deze 4x4. In Noorwegen en Zweden vakantie gemiddeld 1:10,3 gereden. Op de snelweg kun je met 94km p.u. in de 6e versnelling prima vooruit komen.
Olieverbruik: geen. Dat is bij andere merken tegenwoordig echt anders.
De ruimte achterin gebruiken we om de MTB te stallen (ipv in de caravan) en dan blijft er genoeg ruimte over voor spullen of mensen.
De draaicirkel is bijzonder prettig kort, ook icm de aanhanger van 6.50m zijn de krapste haarspeldbochten goed te nemen.

Erg compleet met: 4x4 drie standen: 2, all en 4x4 lock, downhillcntl, esp uitschakeling, Hill-lock systeem, start-stop systeem, ruim voldoende sound-system en goed zicht rondom. Fijn is ook dat je bij een aanhanger de piepjes uit kunt zetten bij t achteruit rijden.

Nadelen:
Een nadeel is het navigatiesysteem dat geen actuele verkeerssituaties kan weergeven en enigszins gedateerde info ophaalt van de website. (overigens is dit later in ‘18 verbeterd door t Google play systeem in IOS en Android.)
Nog een nadeel is dat na uitschakeling vd motor dat je achteraf geen ramen meer kan afsluiten. Ook de korte duur van t contactslot (3 min) is irritant bij t updaten van t nav. systeem.
Verder kan ik niets noemen.

Inmiddels heb ik vorig jaar bij een tuningsbedrijf de motor laten chiptunen tot 155pk waardoor hij krachtiger én zuiniger werd. 2 Jaar schriftelijke garantie. Geen bijwerkingen of problemen gehad.
De nieuwe update Duster zou ik alleen kopen vanwege het vernieuwde navi systeem, maar dat gaat me te ver.
Al met al een zeer fijne, praktische en betrouwbare wagen en voordelig in gebruik en onderhoud.
Een echte No-nonsense auto!

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Dacia Duster

DirectLease
Dacia Duster TCe 130 Expression (5D/6H)
€ 439
 
Alphabet
Dacia Duster TCe 130 Expression (5D/6H)
€ 489
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens