Cupra Tavascan 77kWh 210kW Business (2024)

autoreview

Cupra Tavascan
Cupra TavascanCupra TavascanCupra TavascanCupra TavascanCupra TavascanCupra TavascanCupra TavascanCupra TavascanCupra Tavascan

Signalement

UitvoeringTavascan 77kWh 210kW Business
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst9.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 9.000 km

Na een ronde met verschillende auto's te hebben proefgereden, VW ID5, Skoda Enyac Coupé, Peugeot 3006 ging ik een proefrit maken met de Cupra Tavascan. Prachtig design, onderscheidend van de rest en het interieur is fraai vormgegeven. Na proefrit was ik meteen overtuigd dat het de Tavascan ging worden. Fijne auto om te rijden, goede stoelen, vermogen is prima en de wegligging is goed.

Na een redelijk korte levertermijn kreeg ik in november 2024 mijn Cupra Tavascan via de leasemaatschappij afgeleverd. Voor mij is het de eerste EV die ik rij, maar dat went eigenlijk best snel. Inmiddels heb ik er 9.000 km mee gereden, zonder enige problemen. De auto rijdt heerlijk rustig, er is voldoende vermogen beschikbaar en het infotainment is uitgebreid en werkt snel. Handig om met 1 swipe signalering voor te hard rijden en lane detection uit te kunnen zetten. Veel mogelijkheden in het infotainment systeem en de integratie met Apple Car Play werkt prima. Het grote scherm werkt ook mee aan de prettige bediening. Ook werken de rijhulpsystemen prima en grijpen niet te snel in (wat ik in het verleden met mijn XC40 wel had, die greep veel te snel in op plaatsen waar dit niet nodig was)

De actieradius is prima, gedurende de wintermaanden was de range ongeveer 400 km, inmiddels ligt de range in de warmere maanden rond 540 km. En dit zijn stads- en snelweg ritten waarbij ik af en toe het het vermogen wel gebruik.

In het begin moest ik erg wennen aan de remmen. De auto heeft een behoorlijk gewicht en als je snel moet remmen, dan moet je het rempedaal flink hard intrappen om tot stilstand te komen.
Verder begrijp ik de kritiek op het swipen voor radio en temperatuur niet zo goed. Ik vind zelf dat dit prima werkt. De toetsen op het stuur zijn wel wat gevoelig, dat was even wennen in het begin, maar werkt voor mij verder ook prima.

In het begin was de My Cupra app een regelrecht drama. Bij opstarten van de app moest je altijd opnieuw inloggen en dit soms 5 of 6 keer. Dat probleem is inmiddels verholpen en is de app stabiel. Echter biedt de app erg weinig mogelijkheden. Route inplannen, , klimatisering aan- of uitzetten en wat zaken als vergrendelen zitten er in, maar veel verder dan dit gaat het niet. Geen verbruikersgegevens, ritstatistieken of laadstatistieken, erg basic allemaal. Wellicht vindt hier in de toekomst nog wat uitbreiding op waardoor de app een aanvulling op de auto gaat zijn.

Verder tot nu toe geen negatieve ervaringen met de auto. Dus tot op heden nog geen spijt van mijn keuze voor de Cupra. Wordt vervolgd

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Cupra Tavascan

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.