Cupra Tavascan 77kWh 210kW Business (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tavascan 77kWh 210kW Business |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 9.000 km |
Eerste ervaring
- 9.000 km
Na een ronde met verschillende auto's te hebben proefgereden, VW ID5, Skoda Enyac Coupé, Peugeot 3006 ging ik een proefrit maken met de Cupra Tavascan. Prachtig design, onderscheidend van de rest en het interieur is fraai vormgegeven. Na proefrit was ik meteen overtuigd dat het de Tavascan ging worden. Fijne auto om te rijden, goede stoelen, vermogen is prima en de wegligging is goed.
Na een redelijk korte levertermijn kreeg ik in november 2024 mijn Cupra Tavascan via de leasemaatschappij afgeleverd. Voor mij is het de eerste EV die ik rij, maar dat went eigenlijk best snel. Inmiddels heb ik er 9.000 km mee gereden, zonder enige problemen. De auto rijdt heerlijk rustig, er is voldoende vermogen beschikbaar en het infotainment is uitgebreid en werkt snel. Handig om met 1 swipe signalering voor te hard rijden en lane detection uit te kunnen zetten. Veel mogelijkheden in het infotainment systeem en de integratie met Apple Car Play werkt prima. Het grote scherm werkt ook mee aan de prettige bediening. Ook werken de rijhulpsystemen prima en grijpen niet te snel in (wat ik in het verleden met mijn XC40 wel had, die greep veel te snel in op plaatsen waar dit niet nodig was)
De actieradius is prima, gedurende de wintermaanden was de range ongeveer 400 km, inmiddels ligt de range in de warmere maanden rond 540 km. En dit zijn stads- en snelweg ritten waarbij ik af en toe het het vermogen wel gebruik.
In het begin moest ik erg wennen aan de remmen. De auto heeft een behoorlijk gewicht en als je snel moet remmen, dan moet je het rempedaal flink hard intrappen om tot stilstand te komen.
Verder begrijp ik de kritiek op het swipen voor radio en temperatuur niet zo goed. Ik vind zelf dat dit prima werkt. De toetsen op het stuur zijn wel wat gevoelig, dat was even wennen in het begin, maar werkt voor mij verder ook prima.
In het begin was de My Cupra app een regelrecht drama. Bij opstarten van de app moest je altijd opnieuw inloggen en dit soms 5 of 6 keer. Dat probleem is inmiddels verholpen en is de app stabiel. Echter biedt de app erg weinig mogelijkheden. Route inplannen, , klimatisering aan- of uitzetten en wat zaken als vergrendelen zitten er in, maar veel verder dan dit gaat het niet. Geen verbruikersgegevens, ritstatistieken of laadstatistieken, erg basic allemaal. Wellicht vindt hier in de toekomst nog wat uitbreiding op waardoor de app een aanvulling op de auto gaat zijn.
Verder tot nu toe geen negatieve ervaringen met de auto. Dus tot op heden nog geen spijt van mijn keuze voor de Cupra. Wordt vervolgd
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Cupra Tavascan
Had je deze auto's al gezien?

Cupra Tavascan Business Elektromotor 210 kW / 286 pk SUV Elektrische aandrijving
- 2025
- 3.000 km

Cupra Tavascan Adrenaline | Digitaal instrumentenpaneel (Virtual Cockpit) | Head-up Display met ‘Augmented Reality’ | Multifunctioneel verwarmbaar stuurwiel met start- & CUPRA-knop
- 2025
- 10 km

Cupra Tavascan Business | Achteruitrijcamera | Digitaal instrumentenpaneel (Virtual Cockpit) | Multifunctioneel verwarmbaar stuurwiel met start- & CUPRA-knop
- 2025
- 10 km
Lezersreacties (0)
Reageren