Citroën Xsara Coupé 2.0 HDI 90pk VTR (2001)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Xsara Coupé 2.0 HDI 90pk VTR |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2001 |
| Jaar van aanschaf | 2001 |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De auto heeft een prettige zit achter het stuur, omdat dit zowel in de hoogte als in de diepte verstelbaar is. Daarbij komt, dat de stoelen voldoende steun geven.
Het rijcomfort staat op een behoorlijk peil, zoals van Citroen verwacht mag worden. De knoppen zitten, waar je ze verwacht, behalve die van de elektrische ramen. Deze zitten onder de bedieningsknoppen van de airco....!
Prettige bijkomstigheid is, dat de kofferbak onverwacht groot is en een goede indeling heeft.
De motor presteert zeer goed. Een caravan trekken geeft geen enkel probleem. Ook het brandstof verbruik is goed: over 10000 km. was het gemiddelde verbruik 6,2 l per 100 km.
PROBLEMEN
In het eerste jaar was er een probleem met de brandstofmeter. Dit werd naar tevredenheid opgelost. Ook is er een probleem geweest met een van de voorramen. Dit wilde niet meer dicht door een defecte motor. Omdat er nog garantie was, is dit ook kostenloos verholpen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

AutoWeek 2025: 'Dit is de winnaar van de eindejaarsprijs design'

In alles wat je kan meten, is de Renault Austral beter dan de Honda ZR-V

De BMW 3 serie E46 is leuk maar staat nog dicht bij moderne auto, de E30 staat voor oldskool fun

De Biagini Passo is een Frankenstein-Golf Cabrio

Lezersreacties (0)
Reageren