Citroën Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)

autoreview

Citroën Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)

Signalement

UitvoeringXsara Coupé 1.6i 16V VTR
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf67.500 km
KM-stand laatst163.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Update 1

  • 85.000 km

Met pijn in mijn hart ruilde ik na zes jaar trouwe dienst mijn Renault 19 in voor een Seat Cordoba. Hoewel de 19 niet kapot te krijgen was, heb ik vanwege ervaringen met een Mégane (2002) niet eens meer gepeinsd om ooit nog een Renault aan te schaffen, maar dat ter zijde.
De Seat die ik kocht was technisch ok, leuk autootje, maar bood geen comfort. De auto reageerde extreem gevoelig en het zitcomfort was belabberd. Met pijn in mijn rug, ruilde ik hem in voor een Citroën Xsara coupé. En ik ben tot nu toe zeer tevreden.

De Xsara is snel en biedt veel comfort. De bediening is wat zwaarder en schakelen gaat hakerig. Maar je went eraan en dan is een heerlijke reiswagen! Het interieur oogt stevig en is netjes afgewerkt. Er is voldoende ruimte en er zijn allerlei handige opbergvakken.

De auto is voorzien van allerlei leuke opties. Helaas geen cruise control... De boordcomputer in het middenconsole geeft voldoende informatie over je rijgedrag. Bij een rustige rijstijl haal ik meestal een verbruik van 1:16. Niet verkeerd!

PROBLEMEN (buiten normaal onderhoud):

- Accu vervangen;
- Aircoleiding vervangen (75.000);
- Nieuwe schijfremmen (85.000).

Update 2

  • 103.000 km

- Nieuwe schijfremmen (achter);
- Remkabel vervangen.

Problemen:
- Auto start soms moeilijk met nat weer.

Update 3

  • 117.000 km

Een normale kleine beurt, geen bijzonderheden.

Problemen:
- Dashboard viel laatst ineens uit zonder aanwijsbare reden.

Update 4

  • 131.000 km

Problemen:
- Complete uitlaat vervangen (demper was ook stuk)
- elektrische raambediening hapert (systeem geolied en werkt weer).

Update 5

  • 160.000 km

Grote beurt

Problemen:
- weer de aircoleiding defect (2e reparatie aan airco in 100.000 km!)
- distributieriem vervangen
- uitlaatdemper na een jaar defect (onder garantie gerepareerd)

Na vier jaar best een flinke onderhoudsbeurt, maar ja dat hoort erbij. Nu kan ik weer vooruit! Wat een fijne auto!!

Update 6

  • 163.000 km

Problemen:
- aanjager defect (bleef volle kracht blazen, nieuwe aanjager kostte € 95,00)

De auto werd ingeruild bij km stand 175.000
Op dit moment waren er geen problemen die verholpen moesten worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.