Citroën Xsara Coupé 1.6i 16V VTR (2001)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Xsara Coupé 1.6i 16V VTR |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 67.500 km |
KM-stand laatst | 163.000 km |
Update 1
- 85.000 km
Met pijn in mijn hart ruilde ik na zes jaar trouwe dienst mijn Renault 19 in voor een Seat Cordoba. Hoewel de 19 niet kapot te krijgen was, heb ik vanwege ervaringen met een Mégane (2002) niet eens meer gepeinsd om ooit nog een Renault aan te schaffen, maar dat ter zijde.
De Seat die ik kocht was technisch ok, leuk autootje, maar bood geen comfort. De auto reageerde extreem gevoelig en het zitcomfort was belabberd. Met pijn in mijn rug, ruilde ik hem in voor een Citroën Xsara coupé. En ik ben tot nu toe zeer tevreden.
De Xsara is snel en biedt veel comfort. De bediening is wat zwaarder en schakelen gaat hakerig. Maar je went eraan en dan is een heerlijke reiswagen! Het interieur oogt stevig en is netjes afgewerkt. Er is voldoende ruimte en er zijn allerlei handige opbergvakken.
De auto is voorzien van allerlei leuke opties. Helaas geen cruise control... De boordcomputer in het middenconsole geeft voldoende informatie over je rijgedrag. Bij een rustige rijstijl haal ik meestal een verbruik van 1:16. Niet verkeerd!
PROBLEMEN (buiten normaal onderhoud):
- Accu vervangen;
- Aircoleiding vervangen (75.000);
- Nieuwe schijfremmen (85.000).
Update 2
- 103.000 km
- Nieuwe schijfremmen (achter);
- Remkabel vervangen.
Problemen:
- Auto start soms moeilijk met nat weer.
Update 3
- 117.000 km
Een normale kleine beurt, geen bijzonderheden.
Problemen:
- Dashboard viel laatst ineens uit zonder aanwijsbare reden.
Update 4
- 131.000 km
Problemen:
- Complete uitlaat vervangen (demper was ook stuk)
- elektrische raambediening hapert (systeem geolied en werkt weer).
Update 5
- 160.000 km
Grote beurt
Problemen:
- weer de aircoleiding defect (2e reparatie aan airco in 100.000 km!)
- distributieriem vervangen
- uitlaatdemper na een jaar defect (onder garantie gerepareerd)
Na vier jaar best een flinke onderhoudsbeurt, maar ja dat hoort erbij. Nu kan ik weer vooruit! Wat een fijne auto!!
Update 6
- 163.000 km
Problemen:
- aanjager defect (bleef volle kracht blazen, nieuwe aanjager kostte € 95,00)
De auto werd ingeruild bij km stand 175.000
Op dit moment waren er geen problemen die verholpen moesten worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.