Citroën Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige (2001)

autoreview

Citroen Xsara Break
Citroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara BreakCitroen Xsara - interieurCitroen Xsara - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf123.000 km
KM-stand laatst155.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tsja.......

  • 155.000 km

Aanschaf januari 2010:

Genot om in te rijden, maar wel snel veel problemen:

Na een paar dagen:
-kachelaanjager kapot: vervangen onder garantie

Enkele weken later: verdeelriem kapot, netjes vervangen onder dezelfde garantie bij de dealer in Venray

-bij 130.000:handvat linkerportier eraf: kosten 80 euro. Kabelbreuk in achterklep; ruitenwisser ging aan bij openen kofferbak en omgekeerd:kosten 40 euro

-bij 135.000: onderhoudsbeurt:vloeistoffen vervangen en een deel van de uitlaat plus nieuwe APK, kosten 415 euro

-bij 138.000:druklager koppeling kapot; koppelingssyteem vervangen bij een goede, betrouwbare garage: kosten 435 euri;dat deed pijn.

-bij 155.000; motor gaat niet meer af via contactslot, waarschijnlijk kapot contactslot, gaat 600 euro kosten

Verder zoemt / sist er iets (constant) onder bij tank onder het rechterportier als ik het contact slot in de accu-stand zet? durf er nog niet mee naar de garage.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Al met al een hoop problemen na 30.000 km rijden, vind ik. Dit terwijl de Xsara hier absoluut niet bekend om staat. Wat wel bekend staat is dat ik altijd veel pech heb met voertuigen; dit terwijl ik mijn auto's altijd zorgvuldig uitkies met een kennis van mij die Bosch-monteur is geweest.

Twijfel nu om de auto door te rijden met dit contactslot-probleem en nieuwe banden/ remblokken voor de boeg. Overweeg een inruil voor een Xsara Picasso met LPG

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.