Citroën Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xsara Break 1.6i 16V Ligne Prestige |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 123.000 km |
KM-stand laatst | 155.000 km |
Tsja.......
- 155.000 km
Aanschaf januari 2010:
Genot om in te rijden, maar wel snel veel problemen:
Na een paar dagen:
-kachelaanjager kapot: vervangen onder garantie
Enkele weken later: verdeelriem kapot, netjes vervangen onder dezelfde garantie bij de dealer in Venray
-bij 130.000:handvat linkerportier eraf: kosten 80 euro. Kabelbreuk in achterklep; ruitenwisser ging aan bij openen kofferbak en omgekeerd:kosten 40 euro
-bij 135.000: onderhoudsbeurt:vloeistoffen vervangen en een deel van de uitlaat plus nieuwe APK, kosten 415 euro
-bij 138.000:druklager koppeling kapot; koppelingssyteem vervangen bij een goede, betrouwbare garage: kosten 435 euri;dat deed pijn.
-bij 155.000; motor gaat niet meer af via contactslot, waarschijnlijk kapot contactslot, gaat 600 euro kosten
Verder zoemt / sist er iets (constant) onder bij tank onder het rechterportier als ik het contact slot in de accu-stand zet? durf er nog niet mee naar de garage.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Al met al een hoop problemen na 30.000 km rijden, vind ik. Dit terwijl de Xsara hier absoluut niet bekend om staat. Wat wel bekend staat is dat ik altijd veel pech heb met voertuigen; dit terwijl ik mijn auto's altijd zorgvuldig uitkies met een kennis van mij die Bosch-monteur is geweest.
Twijfel nu om de auto door te rijden met dit contactslot-probleem en nieuwe banden/ remblokken voor de boeg. Overweeg een inruil voor een Xsara Picasso met LPG
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren