Citroën Xantia Break 1.8i 16V Plus (2001)

autoreview

Citroen Xantia Break
Citroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia - interieurCitroen Xantia - interieur

Signalement

UitvoeringXantia Break 1.8i 16V Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf147.000 km
KM-stand laatst147.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

XANTIA break; 1.8I 16V LPG

  • 147.000 km

In april 2010 hebben we na lang zoeken een mooie 1.8i 16v Xantia Break gevonden, op LPG van 2001met 143000 km op de teller door de eerste eigenaar ingeruild. We hebben veel Xantia’s gezien, maar snel laten staan. De rit van Velp naar Ridderkerk ondernomen want een Xantia van deze kwaliteit en leeftijd zie je niet veel. Vriendelijk ontvangen, proefrit mogelijk etc. Daarbij na de proefrit wel dingen aangegeven maar die werden voor elkaar gemaakt. De uiteindelijke prijs was wat hoog. Maar eenmaal de auto gezien maakt je blind. Daarbij 6 maanden BOVAG garantie en gekocht bij een dealer en de toezegging dat als er kleine mankementen zouden zijn deze bij onze huisdealer Verbeek in Zevenaar verholpen konden worden. Tevens was er spuitwerk aan de auto, deuk in balk onder , motorkap lelijk en een strip beschadiging. Met meergeld kon dit verholpen worden.
Na heen en weer bellen hebben we de auto gekocht voor rond de 5000 euro. Eigenlijk veel voor een Xantia van 9 jaar oud, maar het totaalplaatje leek aantrekkelijk. Op de terugweg naar Velp, natuurlijk ook weer vriendelijk uitgeleide gedaan door de dealer met een leuke bos bloemen, prima natuurlijk, helaas een forse trilling op de snelweg en een lichte maar constante trek naar links. Bij de proefrit heb ik niet op de snelweg gereden, stom natuurlijk. Bij verkoop werd ook verteld dat normaal ze geen auto’s van deze leeftijd meer verkopen maar bij deze auto durfden ze het wel aan. Dan ga je al van veel vertrouwen uit. Tijdens de terugweg gelijk gebeld wat er aan de hand was. Vervelend maar het aanbod van ballancerenbalanceren bij de andere dealer in Zevenaar mocht gedaan worden. Na de rit voelde ik wat vermoeidheid in het linkerbeen, hoge koppeling, zeker na wat file rijden. Aangezien ik vaker van Velp naar Amsterdam ga merkte ik steeds meer de tegendruk van de koppeling. We hebben een andere Xantia break van 2000 binnen de familie en deze koppeling is aanmerkelijk soepeler. Dit bleek na vergelijk. Ook de koppeling is weer gesteld bij de andere dealer. Deze gaven wel aan dat vervangen er aan zit te komen. Dit was natuurlijk niet mijn opzet. Ik wilde een goede auto van een echte dealer waar ik voorlopig niet de forse kosten aan wilde hebben.


8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.