Citroën Xantia Break 1.8i 16V Plus (2001)

autoreview

Citroen Xantia Break
Citroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia BreakCitroen Xantia - interieurCitroen Xantia - interieur

Signalement

UitvoeringXantia Break 1.8i 16V Plus
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf95.800 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Juni 2006: Vanwege het feit dat onze vorige Xantia Break al aardig op leeftijd kwam en ruim 206.000 km. had gelopen, is er besloten dat er een nieuwe auto moest komen. Aangezien we al een tijdje op zoek waren naar een andere Xantia Break hadden we er al een aantal in ons hoofd die aanmerking kwamen. Na een aantal wagens bekeken te hebben, is er besloten om deze Xantia Break in de kleur Gris Fulminator te kopen. De auto had 95.800 km. gelopen bij aankoop en het betreft hier de Plus uitvoering. Dit was de uitvoering waarmee de Xantia er in feite uitgedaan werd bij Citroën en daarom uitgerust met een aantal prettige opties.
Een paar redenen waarom we weer een Xantia Break hebben gekocht, is dat het een erg prettige auto is om te rijden, het uiterlijk erg aansprekend is en de auto erg ruim is. Daarbij vielen de kosten van de andere Xantia Break eigenlijk altijd wel mee, de auto had geen grote extra kosten buiten de reguliere beurten om.

Juli 2006: het filter van de airco blijkt niet vervangen te zijn voor aflevering van de auto. Dit zal onder garantie worden opgelost door de specialist.

November 2006: sinds een aantal maanden zijn er piepjes hoorbaar van de reactiestangen. Deze moeten dus vervangen worden. Aangezien er na aflevering een half jaar garantie op de auto zat en er na deze periode een controlebeurt wordt uitgevoerd, zullen deze onderdelen bij die beurt vervangen worden onder garantie.

PROBLEMEN

Juli 2006: vervangen filter airco (niet gedaan voor aflevering)
November 2006: reactiestangen moeten vervangen worden, gebeurt onder garantie, top!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.