Citroën Xantia 2.0i SX (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xantia 2.0i SX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 224.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het rijgenot is zeer goed.
De auto heeft een goede wegligging. Een nadeel is de vage middenstand van het stuur ,waardoor hij een beetje spoorgevoelig is. Daardoor zit je altijd een beetje te corrigeren. Ik heb weinig problemen met de vering
wat ik wel een zwak punt vind, is de verbindingsstang van de achterste veerregelaar, die naar het wegdek is gericht. Als deze namelijk een beetje versleten is dan valt hij los waardoor je achterkant van de auto zakt
Ik heb nu twee Xantia´s gehad een 1.8i en nu een 2.0i
allebei op lpg en heb zo goed als geen problemen met beide gehad.
Nu moet ik bekennen dat ik een fervent liefhebber
ben van Citroën en dat ik al jaren in dit merk rij.
Van GS, GSA, BX, CX, en ZX. Die laatste was voor mij een misstap omdat dit model geen hydraulische vering heeft. Nu dus Xantia´s. Ik moet zeggen dat afgezien van een paar geknapte leidingen achter bij de GS en GSA, ik nooit last heb van de geijkte Citoënkwalen. Dus ben ik zeer tevreden over mijn Citroëns
PROBLEMEN
Zoals ik in het voorgaande al heb gezegd in de 25 jaar van mijn rijden met een Citroën
3 keer een geknapte achterveerleiding bij de GS en GSA.
Cerder de normale dingen als de veerbollen die na verloop van tijd bijgevuld of vervangen moesten worden en vervangen van de distributieriem.
Net vergeten dat ik een auto soms pas koop op 120.000 km en pas weer weg doe bij 350 tot 400.000 km
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren