Citroën Xantia 2.0i SX (1994)

autoreview

Citroen Xantia

Signalement

UitvoeringXantia 2.0i SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf224.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het rijgenot is zeer goed.
De auto heeft een goede wegligging. Een nadeel is de vage middenstand van het stuur ,waardoor hij een beetje spoorgevoelig is. Daardoor zit je altijd een beetje te corrigeren. Ik heb weinig problemen met de vering
wat ik wel een zwak punt vind, is de verbindingsstang van de achterste veerregelaar, die naar het wegdek is gericht. Als deze namelijk een beetje versleten is dan valt hij los waardoor je achterkant van de auto zakt
Ik heb nu twee Xantia´s gehad een 1.8i en nu een 2.0i
allebei op lpg en heb zo goed als geen problemen met beide gehad.
Nu moet ik bekennen dat ik een fervent liefhebber
ben van Citroën en dat ik al jaren in dit merk rij.
Van GS, GSA, BX, CX, en ZX. Die laatste was voor mij een misstap omdat dit model geen hydraulische vering heeft. Nu dus Xantia´s. Ik moet zeggen dat afgezien van een paar geknapte leidingen achter bij de GS en GSA, ik nooit last heb van de geijkte Citoënkwalen. Dus ben ik zeer tevreden over mijn Citroëns

PROBLEMEN

Zoals ik in het voorgaande al heb gezegd in de 25 jaar van mijn rijden met een Citroën
3 keer een geknapte achterveerleiding bij de GS en GSA.
Cerder de normale dingen als de veerbollen die na verloop van tijd bijgevuld of vervangen moesten worden en vervangen van de distributieriem.
Net vergeten dat ik een auto soms pas koop op 120.000 km en pas weer weg doe bij 350 tot 400.000 km

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.