Citroën Xantia 1.9 D SX (1996)

Citroen Xantia

UitvoeringXantia 1.9 D SX
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2001

Ik ben zeer tevreden met mij Xantia rijd super, zuinig in gebruik komt nooit onder de 1:15 (ook niet bij hoofdzakelijk stadsverkeer) en ik ga er niet altijd zachtzinnig mee om.
Auto krijgt alleen één keer in het jaar een grote beurt bij apk (waar de auto op zijn slofjes door heen gaat).
Ik vind de kwaliteit van de auto geweldig gaan geen buitensporige dingen kapot.
De auto is niet erg snel maar dat maakt mij niets uit, nadeel is met inhalen 2 keer nadenken voordat je het doet op een tweebaans weg, maar daar leer je wel me omgaan.
Kortom een top auto waar ik nog veel km mee wil rijden.

Problemen in de tijd dat ik hem heb is: koppelingsplaten, stabilisatorstangrubber, stuurkogelrechts, weerstand kachel kapot, uitlaat, tellerproblemen (blijft regelmatig steken bij 70kmh, gloeikaarsjes.