Citroën Grand C4 Picasso PureTech 130 Start (2017)

autoreview

Citroën Grand C4 Picasso PureTech 130 Start (2017)

Signalement

UitvoeringGrand C4 Picasso PureTech 130 Start
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verbeterd en indrukwekkend.

  • 10.000 km

Hiervoor heb ik tot volle tevredenheid in een Citroën Xsara Picasso 1.8 benzine gereden. Tot mijn vreugde blijkt mijn nieuwe Grand C4 Picasso op tal van punten te zijn verbeterd ten opzichte van het vorige model.
Zo heeft deze auto een strakke wegligging met 205 banden en zeer goede wielophanging, vering en uitdemping. Hierdoor rijdt de auto én strak, én zeer comfortabel. Dit wordt extra versterkt door lichte besturing, lichte koppeling en soepele 6 versnellingsbak. Daarbij weinig wind- of bandengeruis en niet zijwind gevoelig. De motor is stil, alleen bij wegrijden hoor je een soort "roffel" als gevolg van de drie cylinder motor.
De auto heeft mooi panoramische voorruit. Handig dat je de zonnekleppen naar voren kunt schuiven waardoor de ruit minder zon doorlaat. Bij volledig zicht krijg je geen stijve nek om naar hoog gehangen stoplichten te kijken. De voorruit genereert wel heel veel extra warmte in de auto als zon er op staat. De ruitenwissers zijn helaas niet lang genoeg om de panoramische vooruit te wissen.
De zijstijl zit wel in de weg bij het opzij kijken.
De ruimte is gigantisch, en functioneel. De bagageruimte is 625 liter, en als de achterstoelen nog naar voren schuiven is dat meer. Bij het plat leggen van deze stoelen ontstaat een vlakke laadvloer. Ook handig in plaats van stoelen verwijderen.Hendels bij achterstoelen zijn niet altijd handig in gebruik. De beenruimte achterin bij normale stand van de stoelen is groots. De stoelen kunnen ook nog naar voren geschoven worden zodat de bagageruimte wordt vergroot.
Voorin zitten de stoelen zeer comfortabel. De zijsteunen had nog iets forser mogen zijn.
De afwerking is top: geen rammeltjes. Wel jammer dat de onderkant wat plastic aandoet en de speakerkasten niet zo groot en makkelijk te openen zijn als bij de Xsara. Dit maakt het lastiger mooie speakers te plaatsen. Het dashboardkastje is erg klein uitgevallen: had wat groter mogen zijn.
De motor is krachtig, zuinig en soepel. Heerlijk zo'n turbo met intercooling. Er is genoeg vermogen om vlot op te trekken of door te rijden.
Gemiddeld 1 op 15 of 16 is zeker haalbaar.
De draaicirkel in combinatie met afgeronde hoeken van de neus maken draaien heel simpel.
Fijn dat een USB stick gebruikt kan worden om muziek te luisteren, een groot voordeel op de mechanische en haperende CD speler in de auto vervalt daarmee. Jammer dat software af en toe hapert.
De auto ziet er mooi uit van buiten: één van de beter uitziende MPV's.
Alles bij elkaar is deze auto een aanrader van jewelste als je een MPV zoekt. Ik vond de Xsara Picasso al goed, maar deze is echt uitstekend en ziet er nog mooi uit ook. Het is als de reclameslogan van een bekend Duits merk: deze Citroën maakt rijden geweldig!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.