Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 120 Business (2017) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand C4 Picasso BlueHDi 120 Business |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 84.059 km |
KM-stand laatst | 149.950 km |
Citroën nummer 8
- 91.500 km
En daar is Citroën nummer 8. Na de vorige prima ervaringen met "mijn" merk, stond het natuurlijk vast dat de volgende er weer één zou worden van het Franse merk. De nieuwere C5 Aircross lonkte wel, maar was prijstechnisch nu een stap te ver voor mij. Daarnaast kan ik de ruimte, met 2 opgroeiende kinderen, nog goed gebruiken. Het werd daarom wederom een C4 Picasso, maar dan wel een iets grotere, in de vorm van een Grand. Ik wilde graag eens een automaat rijden, en dat was dan ook een absolute must tijdens de zoektocht.
Afgelopen maart kwam er een mooi exemplaar op de site bij mijn eigen dealer in Ommen. Goede kleur, goede opties, goede prijs: kortom bingo. Mijn "kleine" Picasso goed in kunnen ruilen en we dieselen weer lekker verder. De vakantie naar Frankrijk zit er net weer op en daarmee ook de eerste 4000 kilometer ongeveer. Tijd om weer een review te gaan maken dus ....
De grote verschillen met de vorige zal ik eerst uitlichten. Wat mij betreft het grootste, en fijnste, verschil: de automaat. Heerlijke 6 bak die zijn werk prima doet. Heel af en toe voel je hem wel schakelen, maar dit wat mij betreft nooit storend. Bij een inhaal actie schakelt hij nog wel eens een versnelling te veel terug vind ik, dat zou bij deze krachtige diesel, eigenlijk niet nodig zijn. Ook haalt hij dan soms behoorlijk lang door in de toeren, en gebruik ik nog wel eens de flipper achter het stuur om weer iets sneller op te schakelen. Verder niks dan lof, en wat een comfort. Ook in de bergen naar boven en beneden (en natuurlijk in de file): top !
De motor is wederom de bekende 1.6 diesel, maar nu de blueHdi versie. Iets meer PK’s en iets meer Nm dan de vorige. In de bergen was dit al goed te merken, we tokkelen iets makkelijker naar boven. Verder lijkt hij iets minder zuinig dan de vorige en zal de 1 op 18 nauwelijks gehaald worden denk ik. Ik lees nog wel eens wat over problemen met de Adblue tankjes, maar hopelijk blijf ik daar van verlost. Prestaties zijn voor mij prima, de auto nodigt toch niet uit tot snelheid en jakkeren.
De ruimte in de vorige Picasso was al dik voor elkaar, maar we zijn er nu nog een stap op vooruit gegaan. De 2 extra stoeltjes zullen in de praktijk niet veel gebruikt worden, buiten kinderfeestjes en voetbal, en daardoor is de kofferruimte is bijna echo waardig. Ook op de achterbank is aanzienlijk meer beenruimte en de kinderen zitten daar dus als een prins. Beide een eigen ventilatie rooster met standenknop, een tafeltje met leeslamp, zonneschermpjes in de deur, kortom: niks te klagen. Voorin is het ook prima verblijven, met voldoende ruimte en prima stoelen. Deze auto is uitgerust met comfort stoelen. Dit betekent, half leer, hoofdsteun met extra verstelling, massage functie en verstelbare lende steun. Ook heeft de bijrijder een elektrisch uitklapbaar voetenbankje, welke tijdens de lange vakantierit zeer gewaardeerd is. De massage is niet heel uitgebreid (de lende steun gaat naar voren en achteren in je onderrug) maar best wel aangenaam als je lang zit.
Er zijn een aantal opties die de vorige wel had en deze niet. Welke ik daar het meest van mis is de dodehoek detectie, en vooral de achteruitrijstand van de spiegels. Verder missen de keyless entry toetsen op de achterportieren, en is de sfeerverlichting binnen in de auto minder uitgebreid. Dat wil zeggen: geen lichtjes in de voetenruimte en in de portiervakken. Ook vind ik het jammer dat de jukebox functie (harde schijf) niet aanwezig is in het multimedia gedeelte. Nu moet je de muziek vanaf een USB stick laten komen, en er is maar 1 USB poort, tegen de 2 in de vorige. Er zijn natuurlijk ook een paar opties die er nu wel zijn, en eerder niet. Wat daarvan erg lekker is wat mij betreft, is de gemotoriseerde achterklep met handsfree bediening. Wat een gemak !! Verder is er een grootlichtassistent, die me tot nu toe nog niet heel erg kan bekoren. Bij tegenliggers duurt het soms (te) lang voordat het groot licht weer uitschakelt en ook als je achterop iemand komt duurt het naar mijn idee te lang. Ik kijk dit straks als het weer wat donkerder is maar even aan, en anders gaat tie uit. Ook is er lane departure warning, maar die heb ik uitstaan. Dat getrek aan het stuur vind ik niet prettig. Start-stop systeem werkt zeer snel en goed in combinatie met de automaat. Ook een erg prettige optie die er op zit, is de DAB+ radio. Ontvangst is prima, en lekker veel zenders tot je beschikking. Apple carplay werkt ook prima, en vind ik erg prettig als ik podcasts wil luisteren. Jammer genoeg moet de telefoon nog wel met een kabeltje aangesloten worden, maar hij kan mooi in een dicht vakje voorin liggen, dus dat is lekker opgeruimd. Nadeel is wel, dat ik nog wel eens mijn telefoon in de auto laat liggen, als ik op de plaats van bestemming ben.
Het navigatiesysteem is er één van TomTom. Deze werkt een stuk sneller en prettiger dan het vorige systeem. Duidelijke aanwijzingen, en het allergrootste voordeel is, dat je nu splitscreen kunt doen. Als je bij de vorige je navigatie in het grote scherm had staan, en je ging in je kleine scherm naar de radio toe, dan was je het beeld van de navigatie ook kwijt. Kreeg je telefoon onderweg, idemdito. Gelukkig is dat met dit systeem opgelost. Dus je navigatie boven in het scherm, en beneden doen wat je wilt. Wat ook een stuk beter is, is de bluetooth carkit. Bij de vorige had ik altijd echo, en nu gewoon helder geluid aan beide kanten. Bruikbaar dus !
Het uiterlijk van de auto vind ik ook erg geslaagd. Wat mij betreft zou je niet zeggen dat het model al uit 2013 stamt. Kan nog prima mee, en zeker voor een “busje”. De kleur Soft Sand in combinatie met de zwarte lichtmetalen velgen en de zilverkleurige “streep” van voor naar achter, is zeer geslaagd. De 3D led achterlichten maken het mooi af. Ook het grote glazen dak is fantastisch. Wat een licht en wat een ruimte. Met het zonnescherm dicht, viel het me met de hitte ook alleszins mee.
Het rijden is heerlijk onthaastend en comfortabel. De krachtige motor met automaat laten je echt tot rust komen. Ik vind dat echt een groot pluspunt van deze auto. Na je werk rustig naar huis toeren, muziekje op, en je komt heerlijk ontspannen thuis. Dit schrijvend merk ik, dat ik ouder begin te worden ?
Ik heb een jaar garantie dus voorlopig rij ik rustig en zeker rond. Over de betrouwbaarheid kan ik nog niks zeggen, maar mijn ervaring is de laatste jaren uitstekend, dus ik ga het meemaken. Na aankoop ben ik nog 1 keer terug geweest naar de garage vanwege een wat rammelend geluid. Het leek een hitteschild of de uitlaat dacht ik. Het bleek in de achteras te zitten, waarvoor ook een terugroep actie was geweest. Er is een soort schuim in de as gespoten begreep ik, en het geluid is weg. Wat dat betreft is het sowieso prima voor elkaar: nog geen rammel of kraak te horen, zelf niet op de Franse bergweggetjes.
Ik ga lekker genieten van mijn Picasso, en bij vragen of bijzonderheden zal ik mij uiteraard weer melden. Bonne journee ….
PS: bij het plaatsen van de foto's worden ze steeds gedraaid. Weet iemand daar een oplossing voor ?
De ton voorbij
- 100.650 km
Ik ben de ton voorbij gegleden en dus tijd voor een kleine update.
De tijd gaat snel, en de C4GP is al weer bijna een jaar in bezit. Dat jaar is weer uitstekend bevallen. 2 keer in de garage geweest in de afgelopen tijd: 1 keer voor een wintercheck, daarbij is gelijk de Ad-blue bijgevuld en zijn nieuwe ruitenwissers voor gemonteerd (garantie), en 1 keer omdat het stuur wat begon te kreunen/kraken. Een euvel dat ik in mijn vorige C4P ook heb gehad, en na wat toevoeging van vet niet meer is voorgekomen. Uiteraard was dit ook onder garantie.
Verder bevalt de auto echt uitstekend, en kan ik wel zeggen dat dit mijn fijnste Citroën tot nu toe is. Dat is voor een groot gedeelte toe te schrijven aan de automaat. Heerlijk relaxed en comfortabel rijden is dat. Ik wil nooit meer zonder automaat in ieder geval.
Verder bevalt de ruimte en luxe ook zeer goed.
Nog even terugkomend op de groot lichtsensor: deze bevalt over het algemeen toch wel goed. Af en toe "ziet" hij een tegenligger wat laat heb ik het idee, maar over het algemeen hoef ik niet vaak handmatig in te grijpen, en wordt er niet veel naar me "geknipperd". Bij verkeer voor je, heb ik soms het idee dat hij wat laat uitgaat, maar dat is misschien ook mijn eigen gevoel.
Verder geen storingen, rammels en/of kraakjes gehad, dus de betrouwbaarheid is tot nu toe weer dik in orde.
Mijn 16 inch winterbanden heb ik verkocht, met het idee om een set extra 17 inch LM velgen te kopen met nieuwe winterbanden. Echter met de huidige "winter" schuif ik dat maar op de lange baan, en blijf lekker op de zomerbanden rijden.
Nog een paar maanden voor de 1e beurt, mocht daar wat bijzonders zijn, dan meld ik me hier weer.
Vakantie
- 112.000 km
We zijn weer thuis van 2 weekjes Zuid Frankrijk, aan de Côte d'Azur welteverstaan. Dat heeft 3700 kilometer toegevoegd aan de kilometerstand van mijn C4 Picasso pakezel. Met 2 volwassenen en 2 kinderen alles in de kofferbak, netjes de hoeden"plank" er overheen rollen, en je ziet aan de buitenkant niet dat we op vakantie zijn. Wat een bak ruimte, heerlijk. Ook op de achterbank is het top voor elkaar. Ruime keuze aan 12 volt aansluitingen voor de koelkast en 2 iPads + telefoonoplader. Eigen knop voor de blower achterin, en lekker veel zicht door het grote glazen dak. Daar vandaan dus geen klachten.
Überhaupt heb ik geen klachten, want comfortabel kilometers vreten kan deze auto als de beste ! Met volle tank vertrokken, volgooien in Luxemburg en vervolgens door naar de Franse zon. Op de terugweg ook weer vol vertrokken, en toen heb ik bij het overnachtingsadres in Metz, toch 5 liter bijgegooid voor de zekerheid om een huwelijkscrisis te voorkomen ...
Berg op over het algemeen gewoon in de zesde versnelling, en bergaf bevalt de automaat ook erg goed met het afremmen op de motor. Op de terugweg nog wat file gehad, en ik schreef het al eerder geloof ik, maar voor mij nooit een handbak weer !
Problemen heb ik (nauwelijks) gehad. De beurt leverde pas geen bijzonderheden op, en tussendoor ben ik in de garage geweest met een lekker band, die gerepareerd is, en een krakende bestuurdersstoel, waar een drupje WD40 aan te pas is gekomen.
Conclusie tot zover: Ruim, comfortabel, zuinig en een zeer tevreden bestuurder/eigenaar.
Still going strong
- 123.000 km
Vorige week een nieuwe APK gekregen en dit was zonder problemen. 2 nieuwe voorbanden zijn gemonteerd en we kunnen er weer een jaar tegen.
Sinds de vorige update heb ik geen grote problemen gekend. Wel wederom een lekker achterband gereden door een grote schroef die blijkbaar ergens lag. De Citroën card kon er dus wel uit met 2 bandenreparaties.
Eerder melde ik ook al het kraken van de bestuurdersstoel. Het doorsmeren heeft wel eventjes geholpen, maar kwam al snel weer in alle hevigheid terug. Een nadere controle wees uit dat er een stang in het frame gebroken was. Dit is gelast en sindsdien is het probleem ook echt verdwenen.
Verder geen problemen ondervonden met de auto. Alles werkt zoals het hoort, en het rijden is onverminderd prettig.
Toch ben ik een beetje aan het rondkijken naar vervanging. Dit heeft 2 redenen. Punt 1 is dat ik mijn kilometers per jaar (ongeveer 20000) met een benzine auto waarschijnlijk niet veel duurder uit ben. Aangezien ik verwacht dat de waarde van diesel auto's de komende tijd wel eens een duikvlucht kan gaan maken, zou een overstap op benzine nu zeker een overweging zijn. Of dit terecht is betwijfel ik zeer, maar daar doe je niks aan.
Punt 2 is dat de turbo de laatste tijd wat is gaan fluiten. Er is naar gekeken door de dealer, en die geeft aan dat dit geen probleem is. Toch vind ik het geen prettig geluid (letterlijk) en heb ik wat twijfel of dit ook geen probleem gaat worden in de nabije toekomst.
Bij de zoektocht echter zie ik dat mijn beoogde opvolger, de C5 Aircross, in benzine uitvoering alsmaar duurder lijkt te worden. Ben nu dan ook naar het kijken naar de nieuwe C4. Dat vind ik een mooie auto, maar dan ga ik er qua ruimte een gigantische bak op achteruit. Nu zit ik voor 80% alleen in de auto, maar nu is het wel bijzonder praktisch dat alles achterin kan.
Desnoods moet de blik maar wat verruimt worden naar andere merken, maar echte kanshebbers hebben zich nog niet in mijn hoofd aangediend :-)
De onderhoudsbeurt moet ook snel gebeuren dus ik ga wel een keer de kogel door de kerk laten gaan. Doorrijden of inruilen.
Mocht ik door blijven rijden dat overweeg ik ook om de automaat te laten spoelen. Is geen enkel probleem mee, maar als preventief onderhoud lees ik daar toch wel veel goede verhalen over.
Wordt dus vervolgt ....
Flinke deuk !
- 124.000 km
Zoals de titel van deze update al verraad, een flinke deuk ! Niet in mijn Grand C4 Picasso, maar wel in het vertrouwen in deze auto.
Afgelopen vrijdag onderweg naar een weekendje weg in het midden van het land. Op de A28 een melding van motorstoring gekregen waarbij het vermogen weg viel. Wel rustig naar een tankstation kunnen rijden en daar de ANWB gebeld, en wegenwacht service besteld. Wel altijd lid van de ANWB maar wegenwacht service had ik al een tijd niet meer.
Het was gelukkig mooi weer en ze waren er vlot. Storing uitgelezen en deze wees op een probleem met de turbo. Mijn vorige woorden in deze review leken profetisch te worden. Op het 1e zicht was er niks kapot aan de turbo zelf, voor zover te beoordelen op een parkeerplaats. Storing gewist en proberen verder te rijden met de wegenwacht achter me aan. Echter bij het oprijden van de snelweg meteen weer storing. Met de wegenwacht naar Citroën garage Versteeg Buurman in Ermelo gereden.
Aangezien het inmiddels 17.30 uur was op vrijdagmiddag kon ze daar op dat moment niks voor me betekenen. Door familie uit de buurt opgehaald en het weekendje weg voortgezet. Ook hier komt een klein nadeel van deze auto naar voren, wat kan er veel bagage in, en wat neem je dus veel mee voor slechts een weekend ! ;-)
Maandag is de diagnose gesteld, en waar ik al bang voor was bleek waarheid: kapotte turbo !
Nog bij mijn eigen dealer gekeken of er op het moment nog een auto was waar ik mijn kapotte auto op zou willen inruilen, maar dat was niet het geval. Besloten om maar te laten repareren en voorlopig maar even door te dieselen.
Gisteren was de auto klaar en vandaag heb ik hem weer opgehaald, met achterlating van een smerig hoog bedrag voor de garage ....:-(
Het moet gezegd, hij rijdt weer heerlijk stil en als vanouds, maar de sterren voor kosten en betrouwbaarheid gaan wel een stap naar beneden.
Fijne vakantie
- 133.000 km
We zijn inmiddels weer een paar duizend kilometer verder na het turbo incident. Deze kilometers waren helaas niet helemaal probleemloos.
Al vrij snel kwam de bekende Ad Blue melding nadat de auto voor onderhoud was geweest. Daarbij was het tankje afgevuld, dus leeg kon hij niet zijn. Het is een bekend probleem en vaak eindigt het in vervanging van het Ad Blue reservoir, tegen een fors bedrag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel even gehad had met mijn ruimte wonder ! Echter na een tijdje verdween de melding op dezelfde manier waarop hij gekomen was: ineens. Besloten om maar mooi door te rijden en af te wachten. Helaas kwam vlak voor de vakantie de melding weer terug en heeft mijn dealer een nieuw reservoir besteld. Vanwege de bekende problemen zit hier nog wel een flink coulance op van Citroën. Toen de auto echter in de garage was, bleek het na uitlezen nu een andere storing te zijn, dan de vorige keer. Ze hebben nu het tankje er onderweg gehad en de vlotter geprobeerd gangbaar te maken. Mocht de melding toch weer terug komen, dan gaat er alsnog een nieuw reservoir onder. Afkloppen, maar ik ben nu ongeveer 3000 kilometer verder, en het gaat nog goed.
Gelukkig zijn er ook positieve geluiden neer te typen, want de vakantie naar Zuid Frankrijk was weer een genot met deze auto ! Als het alleen om vakantie zou gaan, dan ruilde ik deze auto nooit meer in ....
Rust, comfort en heel veel ruimte. Zoals eerder geschreven komt in deze situaties de auto optimaal tot zijn recht.
Ruim 2600 kilometer en iets minder dan 3 volle tanken diesel.
Motor en bak zijn zalig comfortabel en met de 120 pk kom je nergens iets te kort. Af en toe even terug naar het 5e verzet, maar de 130 bergop is op de peage geen enkel probleem.
De navigatie is me ook prima bevallen, en heb geen Apple Carplay nodig gehad om andere navigatie te gebruiken.
Interieur van de auto is nog in prima staat. Een paar kleine verkleuringen op de plekken waar mijn arm vaak rust, maar verder erg netjes. Ook geen gerammel of getik waarneembaar, ondanks de auto marteling die België heet.
Al met al blijf ik erg tevreden over deze auto en zijn gebruiksgemak. De sterren voor de kosten, blijven voorlopig nog wel aan de krappe kant staan. Hier zal de Picasso zijn best weer moeten doen, om de balans weer de goede kant op te doen slaan.
De zoekopdracht op autotrack voor een andere auto staat er nog, maar met de huidige occasion prijzen, kon er nog zo maar eens een vakantie met de Grand Picasso aan vast geknoopt worden ....
Prettig maar duur !
- 145.000 km
Waar ik mijn laatste deel van deze review eindigde was het Ad-blue euvel. Een bekend probleem bij PSA diesels, hoe dit bij andere merken is, weet ik niet. 2 keer is geprobeerd de storing op te lossen, en 2 keer was de storing ook snel weer terug. Op mijn verzoek is dus uiteindelijk het Ad-blue reservoir vervangen. Gelukkig zat hier nog een flink coulance op van Citroën van 67%. Dat scheelde aanzienlijk in de prijs die normaal op €1155 incl BTW ligt.
Dat probleem is dus nu getackeld en gister was de APK en beurt gepland.
Vooraf al gemeld dat er op oneffen wegdek een flinke rammel in de ophanging zit/zat. Dit bleek om een gescheurd rubber bij een draagarm te gaan, die vervangen is.
Buiten het Ad-blue gebeuren is er blijkbaar ook nog een additief voor het roetfilter om de verbranding mogelijk te maken. Moest bijgevuld worden, en blijkbaar zitten hier stukjes bladgoud in of zo … €281 ! Koekoek. Leuk zo’n diesel auto, maar het onderhoud om het nog een beetje milieu vriendelijk te houden is wat mij betreft echt duur.
Ook de remschijven en blokken voor waren aan vervanging toe. Al met al weer een forse rekening die afgetikt mocht worden.
Daarnaast is er ook nog een offerte aangeboden om de distributieriem alvast te vervangen uit voorzorg. Kan officieel tot 175000 kilometer, maar het idee van de garage was om geen risico te nemen en hem nu alvast te vervangen. Kosten €665 incl. de BTW.
Aangezien ik nog aan het natrillen van de “gewone” rekening heb ik daar nog vriendelijk voor bedankt.
Daarnaast vind ik het vreemd om dingen preventief te vervangen, waarom is dan die kilometerstand van 175000 ? Ik neem aan dat daar ook wel een redelijke veiligheidsmarge in zit. Natuurlijk zal zo’n ding wel eens eerder knappen, maar welke kilometerstand moet je dan aanhouden ?
Gaan we deze auto houden, dan ga ik voor we deze zomer naar Frankrijk vertrekken alsnog de riem laten vervangen, maar of dat bij de merkdealer gaat zijn, weet ik nog niet.
De komende maanden gaan we ons eens beraden of we deze auto gaan houden, of dat we echt maar eens serieus naar een benzine variant op zoek gaan. Zonde van het geld, ik weet het, maar bij deze auto heb ik door alle “gedoe” niet zo’n heel goed gevoel meer. De beoordeling voor de kosten heb ik dan ook naar 1 ster gezet. Ik ga het niet exact uitrekenen maar ik denk dat ik alleen voor het onderhoud al wel bijna op €0.10 per kilometer zit …
Voor het zelfde geld, kan hij nu nog probleemloos 150000 kilometer mee zonder ellende, het zou me niks verbazen ?
Over het rijden ben ik onverminderd positief over deze Citroën, want dat blijft een genot in alle opzichten. Ook de ruimte is heerlijk, maar in 98% van het gebruik eigenlijk helemaal niet (meer) nodig. 2 iPads op de achterbank is de meest belangrijke bagage als de kinderen mee gaan …
Elektronisch en optisch is de auto ook echt probleemloos gelukkig. Ondertussen blijf ik de (dure) markt maar een beetje in de gaten houden. Misschien in een dolle bui dit ruimtewonder wel een keer particulier aanbieden en kijken of er nog markt voor is.
Afscheid
- 149.950 km
In mijn laatste update gaf ik al aan dat het misschien toch eens tijd werd voor een afscheid van de heerlijke diesel auto's. De kosten voor het onderhoud waren voor mij de voornaamste reden. Ik heb de auto dus verkocht. Ik hoop, en denk, dat de nieuwe eigenaar er nog veel plezier van gaat hebben.
Wat kan dan de conclusie zijn van ruim 3 jaar C4 Grand Picasso ?
Wat een heerlijke auto ! Rijden in deze auto was echt een genot. Ruim, comfortabel en luxe. Vooral de ruimte zal ik nog wel eens gaan missen als we op vakantie gaan met het gezin, moeten rijden met de voetbal, meubels kopen bij de Ikea en noem verder maar op. Praktisch gemak is top.
Elektronisch feilloos gebleven.
Interieur en exterieur nog in hele goede staat na ruim 6 jaar en 150000 kilometer. Wat dat betreft is de kwaliteit dus wel bewezen.
Alleen de pech met de turbo en het "gedoe" met het Ad-blue systeem maakt het dat ik een beetje met gemengde gevoelens terug kijk. Had ik dat niet gehad, dan had ik de auto zeer waarschijnlijk gehouden en lekker verder gereden.
Nu na 6 dieselauto's weer terug naar benzine. Uiteraard weer een Citroën ;-) en wel een C5 Aircross 1.6 PureTech Shine automaat. Nu nog een paar dagen op de fiets en ik meld me wel weer als ik de "nieuwe" auto heb en wat ervaringen kan delen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Citroën C4 Picasso 1.2 PureTech Selection // CLIMA // TREKHAAK // CAMERA // CRUISE // NAVI //
- 2017
- 165.406 km

Citroën C4 Picasso 1.2 PureTech Selection | 1E EIGENAAR | 12MND GARANTIE | AIRCO | CRUISE | LMV | NAVI |
- 2016
- 42.863 km

Citroën C4 Picasso PureTech 130 Shine Navi | Airco | Camera achter | Massage stoelen |
- 2017
- 87.269 km