Citroen C5 X Plug-in Hybrid 225 Shine (2022)

autoreview

Citroen C5 X Plug-in Hybrid 225 Shine (2022)

Signalement

UitvoeringC5 X Plug-in Hybrid 225 Shine
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst16.158 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

CITROEN C5 X HYBRID 225 SHINE (2022) met Schuifdak

  • 16.158 km

Beste lezers, hierbij mijn ervaringen met de nieuwe C5X:

Er is behoorlijk wat discussie over het design, in mijn ogen elke dag mooier, in andere ogen afwijkend,,,
- Het gemiddelde verbruik is in die 16000 km 4.8 lt/100 - dit met een oplader thuis.
- De accucapaciteit zakt in de winter terug naar 30 kilometer, in de zomer > 50 km ( daar is ook nog verbetering gekomen met een update )
- De actieradius is mooi gepositioneerd tussen wat was ( diesel ) en deze C5X - 720 km + electrische lading
- Het comfort staat op het hoogste peil. De vering, de heerlijke stoelen het dubbel glas en Headupdisplay maken van elke rit een ervaring om wéér naar uit te kijken.
- Extra aandacht voor de stoelen, gek genoeg ervaar ik nooit een moment van “nu is het genoeg” of een kramp in de benen. Je kunt maar doorgaan, Luxemburg retour op 1 dag + zakelijke bespreking!
- Een negatief punt dat ik moet vermelden is de onrust in de voortrein bij vol gas, het is jammer genoeg geen 4x4 zoals b.v. de DS 7, dat had beter gekund ( ook voor een voorwielaandrijver )
- Het infotainment is bizar simpel in te richten, een zeldzaamheid in al z’n eenvoud, de stembediening is feilloos ( altijd even wachten na de opstart en richting de microfoon spreken )

Ik heb de indruk dat de C5X echt een automobile is voor de liefhebber en daarmee best exclusief, dat is ook het gevoel in alles.
Volgens mijn accountmanager bij Citroën echter niet zo exclusief als de voorgaand gereden C6'en ( ruim 23000 stuks geproduceerd ) hij melde mij vorige week dat de C5 X als wereldauto rond de maand July 23 door de
100.000 grens van verkochte exemplaren zal gaan.

De leuke kant daarvan is dat je in contact kunt gaan komen met rijders uit andere delen van de wereld, en ervaringen uitwisselen ( zoals b.v. door de jaren heen in de Citroën DS clubwereld )
Wat mij verrast heeft is de CX conversie van de C5X ( https://youtu.be/2IeAzJZH5uA ) waar jullie ook over geschreven hebben. Europees erfgoed dat opgepakt wordt door een enthousiaste Chinese liefhebber.
Hoe veel mooier kan het worden?

Zal in de komende tijd meer updates schrijven!


9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C5 X

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.