Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

autoreview

Citroën C5
Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5Citroën C5

Signalement

UitvoeringC5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst111.000 km
Lezerswaardering: 14%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

verwenfactor erg hoog

  • 111.000 km

Nu we na bijna twaalf jaar een nieuwe auto zochten, beseffen we nog meer hoe hoog de verwenfactor van onze C5 tourer is.De afwerking en kwalitiet van de materialen is van hoog nivo, na twaalf jaar nog steeds dauwfris.Wel hebben we de auto en het interieur netjes behandeld .Het grote dilemma is nu dat de nieuwe C5 X niet de mogelijkheden heeft om te kiezen in de voor ons goede kleur en vooral het interieur dat weinig kleurkeuze heeft naat de voor onze smaak onmogelijke dwarse stikseltjes en strepen horizontaal over de rugleuningen.Ook het ontbreken van een onafhankelijk geveerde achteras met nivoregeling vind ik een verarming evenals het zichtbaar zijn van de buitenkkleur vanuit het interieur aan de deurstijlen.Het zijn details die de vorige C5 allemaal erg goed voor elkaar had.Ook is het nergens te vinden wat de actieradius is van de hybride uitvoering.Alleen de afstand die elctrisch gereden kan worden wordt opgegeven , maar niet het verbruik op lange sfstanden waarbij punt één twee maal getankt moet worden met een kleine benzine tank tegelijk met de accu.Voor dezelfde prijs koop ik nu een auto die technisch en qua uitvoering goedkoper is samengesteld.Jammer ook dat er geen opvolger van de C6 is die eigentijds maar typisch Citroën kenmerken heeft.Het derivaat in de vorm van een DS kan ook hier niet aan tippen met zijn beperkte keuzemogelijkheden .Al met al deed dit me besluiten om een Lexus ES 300 h te kopen die hybride zelfopladend is en een riant comfort biedt,zij het stugger dan een C5 , en een enorm actieradius heeft van ruim 800 km. en een verbruik van 1:19 .

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien