Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf131.350 km
KM-stand laatst132.395 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug bij Citroën

  • 132.395 km

Na 5 jaar met veel plezier in twee Zweedse 'bakstenen' gereden te hebben, ben ik weer terug bij Citroën. M'n eerste auto (in 1976) was een Traction Avant 11BL uit 1950, en daarna heb ik bijna alle Citroëns die er gemaakt zijn bezeten, met voorkeur voor de CX (break).
De Volvo 960 was een geweldige wagen en ik blijf een zwak houden voor dat prachtige merk. Maar na de bedradings-perikelen en het grote onderhoud, had ik het wel gehad en heb ik de auto bij de garage laten staan.

Nog geen kilometer verderop stond bij een Hyundai-dealer een Citroën C5 break uit 2002 met maar 131d km's (NAP!) op de teller. Na wat handjeklap, en een door de verkoper in tweeën getrokken binnenste deurklink (...) mocht de auto met me mee.
Omdat het winterseizoen er aan komt en de C5 niet heel erg veel profiel meer op de (chinese) zomerbandjes had, ging ik op zoek naar een setje wintersloffen. Een paar straten van m'n huis bleek iemand een andere auto gekocht te hebben en met vier vrijwel nieuwe winterbanden omhoog te zitten. En laten die nou nog passen ook! Meteen ingeladen dus.
Op de brug bij een bevriende garage bleek dat er weinig mis is met deze 11 jaar oude schoonheid in gris orageux.
Een stabilisatiestangetje en een afdichtingsrubbertje van een veerbol werden vervangen voor de APK. Binnen 5 minuten zat er een nieuwe deurklink in en een half uur later stond de break op z'n één seizoen oude winterbandjes.
De remschijven en -blokken bleken nog prima, de koppeling en distributie, waterpomp en spanrollen waren al vervangen voor de aankoop. We gaan nu eerst wat kilometers maken. Ik ben benieuwd.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens