Citroen C5 Break 2.0 16V Exclusive (2006)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Exclusive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf263.000 km
KM-stand laatst455.650 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

betrouwbare franse ruimte auto

  • 263.000 km

In 2016 de C5 gekocht als opvolger van een Xantia 2.0HDI break welke na 621000 vanwege de anti diesel lobby het veld moest ruimen. Helaas. dat was een goede plezierige auto waar ik zeker gedurende de laatste jaren dat ik hem had vele probleemloze km's mee heb gereden. Eén maal gedurende een jaar 100.000km.
De C5 heb ik gekocht zoals die bij het garage bedrijf stond. Een gok waarvan ik geen spijt heb. Tja jammer geen diesel meer want een verbruik van ruim 1:17 zoals met de Xantia zit er niet in. Maar toch, 1:12 gemiddeld is haalbaar, ondanks de automaat. Vooral voor lange afstanden is het een heerlijke auto en vooral geen onnodige zaken zoals 2x navigatie schermen, wel een knop om 's-avonds de meeste meters qua verlichting uit te zetten. Voldoende ruimte om alles in te gooien en ook nog een golftas met trolley. Een auto die wordt ondergewaardeerd.

enkele jaren verder

  • 427.089 km

Inmiddels vele jaren verder en nog steeds genietende van deze auto. Wel het nodige reguliere onderhoud, een keer een probleem met de koeling, want door de olie lekkage was er olie in het koel systeem gekomen, diverse slangen vervangen, als ook rubbers onder de auto voor de ophangen. Nog steeds een genot en een heerlijke auto om lange reizen mee te maken. Met 130km/u over de snelweg in Frankrijk, heerlijk en 1:11. Zolang het onderhoud betaalbaar is, blijft ie.

Still going strong

  • 434.737 km

Vandaag weer even een beurt, geen bijzonder zaken geconstateerd. Binnenkort naar de APK welke ook probleemloos zou moeten zijn.
Laatst even een stukje gereden op de Franse autoroute waar het redelijjk vlak is. Gemiddelde snelheid gedurende een half uur volgens de boardcomputer 127km, verbruik gemiddels over dat traject 1:12. Vond ik niet verkeerd.

klein jaar verder

  • 455.650 km

Tijd voor een kleine update. Inmiddels is de km-teller de 455555 gepasseerd. Dezer dagen weer even vanuit Z-Fr naar Nl gereden, derde maal deze maand. Nabij Dyon de afstand annex verbruikmeting op nul gezet. Resultaat over de route via Reims Charleroi, Brussel en Antwerpen naar het regringscentrum met bij behorende files: 782 km, gemiddelde snelheid 108km/u, verbruik 1:12. Voor een dergelijke auto alles behalve slecht. Getankt te Lyon (50 liter `€ 1,667), daarna te Antwerpen (51 liter à € 1,459).

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.