Citroën C4 Picasso 2.0 16V Ambiance (2008)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 2.0 16V Ambiance
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eindelijk weer eens de kans om een leaseauto uit te zoeken en aangezien ik op LPG wilde gaan rijden (scheelt in de leasetermijn) en het een mpv moest zijn kwam ik uit op de C4 Grande.

Na ruim een maand rijden kan ik niet anders dan heel tevreden zijn. Gelet op mijn lengte (2.00 m) en twee opgroeiende kinderen ben ik blij dat ik deze auto heb gekozen. Wat een ruimte .....

Als extra heb ik op deze auto een panoramadak (aanrader) en afzonderlijk te openen achterruit, bluetooth en 17’’ velgen genomen.

De 2.0 motor heeft in combinatie met de automaat voldoende vermogen om goed mee te komen (ook op LPG). Het is weliswaar geen dynamische automaat als je geen sportieve aspiraties hebt is er goed mee te rijden. Alhoewel je vaak leest dat het centraal geplaatste display bij menigeen niet de voorkeur heeft, stoort het mij totaal niet. Je krijgt er aan beide zijden voor twee mooie opbergruimtes voor terug. Opmerking hierbij is wel dat het geen opbergvakken van formaat zijn en dat bij een beetje zon de spullen zeer heet worden. De afdekkleppen voelen wel fragiel aan en ik vraag me af hoelang deze nog goed blijven. De gebruikte materialen voor het dashboard voelen goed aan maar zijn redelijk krasgevoelig. Handig is het centraal geplaatste koelvak en het grote handschoenenvak (niet afsluitbaar). De airco/ventilatie werkt perfect. De stoelen zitten goed (ook als je lang bent). Het enige dat mist is toch wat extra bergruimte onder de stoelen (zoals de meeste mpv’s wel hebben). De bluetooth optie werkt nog niet naar behoren (paren en opvragen index) Als beheerder van een lease (wagenpark) kom ik dit dagelijks tegen dus til ik hier niet al te zwaar aan en vertrouw erop dat het goed komt.

Het centrale gedeelte van de stuurkolom dat stil blijft staan is zeer handig, omdat je dan toch blindelings alle bedieningsknoppen kunt vinden als je een bocht maakt (in autoweek heb ik hier wel eens wat kritiek op gelezen, maar waarom zou je in een bocht aan alle bedieningsknoppen moeten zitten....)

De ruimte op de 2e zitrij is ruim voldoende, en het eigen ventilatiesysteem voor deze passagiers wordt zeer gewaardeerd. De 3e zitrij is alleen voor jonge kinderen maar wel toegankelijk (ook bij het uitstappen is dit goed te doen zonder halsbrekende toeren uit te moeten halen).

Het flexsysteem werkt zeer goed en is snel en handig in elke positie op te stellen.

Rijgedrag: zoals aangegeven is het geen raceauto maar zijn de rijeigenschappen ruim voldoende bij normaal gebruik. indien je op ’golvend’ wegdek rijdt krijg je wel steeds een duw in je rug dus daar dien je wel je rijstijl op aan te passen.

De gastank neemt wel de ruimte van een reservewiel weg en met een noodset ga ik niet op pad (moest echt verboden worden als alternatief). Heb een volwaardig reservewiel genomen en deze ligt dan ook in de kofferruimte. neemt weliswaar ruimte in, maar deze is zo ruim dat dit geen probleem is. Wat wel een probleem is dat het reservewiel lastig vast te zetten is in de kofferruimte (ondanks de 8 aanwezige haken)Kortom; ben je op zoek naar een ruime mpv, met groot gebruiksgemak en goede rijeigenschappen dan is de C4 Grande Picasso een aanrader.

PROBLEMEN

Afdekking binnenkant wielkast los (zat in ontbrekende schroef). Bluetooth werkt niet geheel volgens verwachting.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.