Citroen C3 PureTech 82 Feel Edition (2019)

autoreview

Citroën C3
Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3Citroën C3

Signalement

UitvoeringC3 PureTech 82 Feel Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst5.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

C3 en problemen

  • 5.000 km

In mei 2019 kochten wij deze auto bij Wensink Citroen te Drachten. De navigatie leek niet in orde te zijn. Na een paar dagen en veel proberen deed hij het wel.

Wij kregen veel problemen met de touchscreen, zoals het niet aangeven van “Zeg uw commando na de pieptoon”.

Op een gegeven moment viel de navigatie compleet uit en waren ook alle adressen weg. Bovendien schokte de auto. En niet alleen bij koude motor.

Dan zijn er ook nog problemen met de ruitenwisser, de rijhulpcamera, verscheidene veiligheidsmeldingen die overbodig waren enzovoort. De telefoon meldde een vreemde 9595009 in plaats van te verbinden met de gevraagde persoon.

Vanaf 2 september 2019 zijn wij inmiddels 7 keer bij de dealer geweest. De afstand was 70 km. (Heen en terug).
De dealer vond bij uitlezen geen problemen. Alles was volgens hem in orde. daar moesten wij genoegen mee nemen. Zo oordeelde Citroen Nederland ook.

Maar toen kwamen ook andere problemen aan het licht. De Distance Alert/ Active Safetybreak ging aan zonder melding. Later bleek het lampje van de Distance Alert te branden. Dit moet duiden op een storing in het systeem. De auto blijft ook schokken. ook bij 50 km/uur en een warme motor.

Voor ons is dit geen acceptabele auto.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.