Citroen C3 PureTech 82 Feel Edition (2019) #2

autoreview

Citroen C3 PureTech 82 Feel Edition (2019)

Signalement

UitvoeringC3 PureTech 82 Feel Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst7.780 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste halfjaar

  • 7.780 km

Na met veel plezier met een C3 diesel uit 2011 te hebben gereden is deze in september 2019 ingeruild voor een hagelnieuwe C3 in benzine uitvoering.

De keuze is gemaakt omdat de vorige C3 heel goed beviel en ook vanwege het model dat we gewoon erg mooi vinden. Is net even wat anders dan standaard.

Na een uitgebreide testrit is de auto besteld en uiteindelijk ruim 2 maanden daarna geleverd, eind september 2019.

Inmiddels hebben we er een kleine 8.000 km opzitten, dus voldoende om een gefundeerd oordeel te geven.

De auto rijd zeer comfortabel, echt Frans. De vering is soepel, zonder te slap te zijn. Uiteraard is echt snel bochtenwerk niet aan de orde, maar daar is het ook de auto niet voor. Enige aparte is dat de vering flink bonk als je iets te hard over een drempel rijdt, deze lijkt dat helemaal tot het einde uit te veren met een plotselinge bonk als gevolg. Heb dit echter al van meerdere C3 rijders gelezen.

Het verbruik is vrij constant bij wisselend snelweg en niet-snelweg verkeerd, zo tussen de 1:16,5 en 1:17. Niet extreem zuinig, maar dat zal ook wat met de rijstijl te maken hebben :-).

De instap is net wat hoger, de stoelen zitten erg lekker maar hebben weinig zijdelingse steun. Ook is de zitting wat kort, maar omdat we beiden niet lang zijn is dit geen probleem voor ons. Kan me echter voorstellen dat langere mensen dit als niet prettig ervaren.

De uitrusting is in deze uitvoering (Feel edition) meer dan prima. Navigatie werkt goed en is makkelijk te bedienen. Ook de audio is prima voor elkaar met ook de mogelijkheid voor Apple carplay of android auto.

Irritant vindt ik het piepje wat afgaat als je over een witte streep rijd. Gelukkig kan deze makkelijk uitgezet worden. Als je namelijk op een weg rijd met fietspad wat door onderbroken strepen aangegeven wordt dat blijft het systeem waarschuwen.

De motor is zeker niet snel te noemen (het is de 82pk versie) maar vlot genoeg om mee te komen in het verkeer. Verwacht echter geen sprintje te winnen bij het stoplicht. Ook in dit geval is dit hier niet de auto voor, als je dit wilt dat is een sterkere motor een betere keuze.

Het schakelen is echt Frans, een lange slag maar wel goed.

Al met al geen spijt van de keuze, gewoon een fijne auto voor iemand die comfort zoekt en prettig van A naar B wil komen. Uiterlijk blijft natuurlijk persoonlijk, maar vind ik lekker eigenwijs.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.