Citroen C3 PureTech 82 108g Feel (2018)

autoreview

Citroen C3 PureTech 82 108g Feel (2018)

Signalement

UitvoeringC3 PureTech 82 108g Feel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf37.000 km
KM-stand laatst51.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Très comfortable

  • 51.000 km

Afgelopen jaar een C3 aangeschaft als vervanging van de -veel te grote, dus in vaste lasten dure- Toyota Verso. De C3 is vele malen vriendelijker in verbruik, verzekering en wegenbelasting. Dat was winst. Aangezien we meestal met hooguit drie personen onderweg zijn, was de ruimte dus eigenlijk niet nodig en aangezien we het meest door de stand rijden is een maatje kleiner niet verkeerd.
Apple Carplay werkt op zich prima. Af en toe moet de iPhone wel eens opnieuw ingestoken worden omdat de unit hem dan niet ziet, maar vervolgens werkt het prima. Niet flitsend maar voor ons prima. Spotify en Waze doen het prima. De Citroen Navigatie is overigens ook prima. Enige puntje zou kunnen zijn dat de maximale snelheid niet weergegeven wordt. Wel de actuele hoogte boven NAP. Die dan weer wel :)
Comfort krijgt een dikke tien, heerlijk comfortabele auto om mee te rijden. Voorin is plek zat en zeker met de armsteun (origineel Citroen) is het heerlijk rijden.
Onder de garantie is een portierslot vervangen van een achterdeur dat af en toe dienst weigerde bij het openmaken van de auto (van buiten. Van binnenuit was het geen probleem). Vooral in een regenbui zat je daar niet op te wachten. Verder geen gekke dingen.
We hebben zelf de 82 pk versie. Geen strepentrekker maar voldoet voor ons prima. Op de autoweg (zeker met het huidige 100 als max) komt de auto redelijk vlot mee. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel van tijd tot tijd redelijk doorrijd met de auto. Niet zo zeer te hard, maar het vroege opschakelen pas ik vaak bewust niet toe i.v.m. het vervuilen van de motor door die rijstijl. Ook mijd ik de E10 benzine. Ik tank meestal in Duitsland en daar is de Euro95 E5 nog steeds te krijgen en als ik in NL of Belgie tank, dan tank ik 98.
Af en toe rij ik met een kleine aanhanger. Ondanks het beperkte maximum van 450 kilogram treklast, blijft de auto mooi stabiel rijden en heeft de relatief kleine motor weinig problemen met de aanhanger in het Limburgs Heuvelland.
Wat ik wel vervelend vond, was de garagerekening voor de 50000-beurt. Nieuwe bougies, remolie plus onderhoud voor 550 euro bij de dealer! Alleen het wisselen van de remolie stond al voor 100 euro op de factuur. Het is dat garantie tot 5 jaar is bijgekocht en dat ik tot dan bij de dealer moet blijven gaan, maar met de andere auto kan ik bij de onafhankelijke "Bovaggarage op de hoek" met die 550 euro bijna 3 beurten betalen.
De dealer is vriendelijk, correct, behulpzaam en houdt zich gewoon aan de voorgeschreven tarieven van Citroen. Dat snap ik, maar toch.... Vandaar dat ik de kosten op 3 sterren zet.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.